پمپ برتولینی چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۷۵ بازديد


پمپ ها یکی از مهم ترین وسایلی هستند که وظیفه افزایش فشار جریان مایعات و سیالات را بر عهده دارند. در این مقاله به بررسی پمپ برتولینی ارائه شده توسط نمایندگی پمپ برتولینی در ایران می پردازیم و کاربردهای آن را بررسی می کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. پمپ چیست و چرا استفاده می شود؟

پمپ ها یکی از وسایل مهمی هستند که وظیفه افزایش فشار جریان سیالات و مایعات را بر عهده دارند. در این مقاله نگاهی به نمایندگی پمپ برتولینی پمپ برتولینی در ایران می اندازیم و کاربردهای آن را بررسی می کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پمپ چیست و چرا استفاده می شود؟

پمپ وسیله ای با عملکرد مکانیکی است و برای جابجایی و انتقال مایعات با سرعت بالاتر استفاده می شود. همانطور که می دانید امکان انتقال مایعات در لوله ها وجود ندارد. بنابراین، پمپ ها سیالات را به روش های مختلف حرکت می دهند تا آنها را به صورت عمودی یا افقی به مکان های دیگر منتقل کنند.

پمپ برتولینی چیست؟

برتولینی نام یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوله است که محصولاتی با کیفیت و بادوام تولید می کند. به طور کلی پمپ برتولینی به پمپ هایی گفته می شود که توسط این شرکت تولید و عرضه می شود.

در سال 1918 فردی به نام اوگو برتولینی شرکتی به نام هیدرومکانیکال را تأسیس کرد. این شرکت در گام اول پمپ های رفت و برگشتی مناسب سمپاشی و کشاورزی تولید می کند. این شرکت همزمان با توسعه صنعت کشاورزی به توسعه تولید خود ادامه داد و در گام بعدی اقدام به تولید پمپ های پیستونی دیافراگمی و تنظیم کننده فشار نمود.

در طول سال ها و تجربه با این شرکت محصولات هیدرومکانیکی با حجم کم، صدای کم و وزن سبک تولید کرده است. با این وجود کیفیت محصولات این شرکت همواره بالا بوده و این شرکت را به یکی از تولیدکنندگان برتر پمپ در جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این، این شرکت محصولات جدید بسیاری ایجاد کرده است که یکی از آنها به پمپ برتولینی یا پمپ کارواش برتولینی معروف است. https://news-amazing.ir/?p=209290

درباره پمپ های کارواش برتولینی بیشتر بدانید

پمپ های کارواش در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. اما کاربرد اصلی آنها نظافت و بهداشت است که به لطف فشار زیاد و متراکم شدن آب، فرآیند شستشو و نظافت را بهتر و سریعتر کرده و مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این پمپ ها آب کم فشار و معمولی، فرآیند ارزان و سریع، فشار بالا را در اختیار شما قرار می دهند. پمپ های کارواش برتولینی به دو دسته اصلی اتصال مستقیم و اتصال شاسی تقسیم می شوند. در مورد جنس بدنه، آنها نیز از فولاد یا برنج ساخته شده اند. پمپ های برتولینی معمولاً شامل 4 دسته هستند:

سری TM

جام جهانی سری

سری WJCU

سری CA

کاربرد پمپ کارواش برتولینی

پمپ های برتولین کاربردهای فراوانی دارند و در هر شرایط و موقعیتی که نیاز به آب فشار قوی دارد می توان از آنها استفاده کرد. مهمترین کاربردهای پمپ کارواش برتولینی عبارتند از:

در کارواش ها برای شستشوی اتومبیل های سواری، ماشین آلات سنگین و سایر وسایل نقلیه استفاده شود.

برای تمیز کردن، شستشوی پنجره ها و تمیز کردن سطوح ساختمان استفاده کنید.

حذف رنگ هایی مانند اپوکسی و ... از آسفالت و معابر

برای حذف آلودگی و از بین بردن کثیفی، رسوب، گرفتگی و زنگ از سطوح مختلف بدون آسیب فیزیکی استفاده کنید.

کفشویی و نظافت محیطی مانند پارکینگ ها، بالکن ها، کارخانه ها و صنایع مختلف.

قطعات یدکی پمپ برتولینی

اگرچه پمپ عملکرد ساده ای دارد، اما این عملکرد ساده حاصل مونتاژ صدها قطعه کوچک و بزرگ است. به طور کلی مهمترین قطعات یدکی و لوازم جانبی پمپ کارواش برتولینی عبارتند از:

سیستم گرمایش آب

شستن سطوح روغنی و چرب نیاز به آب گرم دارد. زیرا آب گرم روغن را بهتر به حرکت در می آورد و آن را تمیز می کند. از آنجایی که پمپ کارواش برتولینی با آب سرد کار می کند، باید از سیستم گرمایشی استفاده شود.

با استفاده و نصب این دستگاه بر روی پمپ برتولینی، آب، مایع یا هر مایع دیگری در پمپ به صورت جداگانه و خارج از محوطه پمپ گرم می شود تا حرارت تولید شده به پمپ و دستگاه آسیبی نرساند و از عمر مفید آنها کاسته نشود. . این سیستم های گرمایشی در دو نسخه برقی و دیزلی تولید می شوند و نسخه دیزلی مایعات را بیشتر گرم می کند.

کولون

برای استفاده بهینه تر از پمپ های پیستونی باید از شیلنگ هایی با دوام و مقاومت فشار بالاتر استفاده کرد. این لوله ها به صورت سیم معمولی و سیم دو لایه تولید می شوند. نوع دوم بهتر می تواند فشار آب را تحمل کند.

لنس به سمت نازل رفت

نازل و نازل را در واقع لوله خروجی پمپ و کنترل کننده آن می نامند. لنس در دو مدل راسته و برش تولید می شود. اگر از موتورهای الکتریکی با کلاچ استفاده می کنید، لنزهای برش انتخاب بهتری هستند.

کلمات اخر

گروه بازرگانی پمپ ایران طیف گسترده ای از پمپ های کارواش و نمایندگی پمپ برتولینی را برای مصارف خانگی، کارگاهی و صنعتی ارائه می دهد. در صورت نیاز به این پمپ ها به سایت مجموعه پمپ ایران مراجعه فرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.