مراحل ساخت عطر برندهای معتبر چگونه عطر می سازند؟

۲۴۰ بازديد


خرید عطر زنانه خوشبو کار ساده ای نیست. باید هزاران عطر مختلف را امتحان کنیم تا بالاخره یک عطر خاص و خوشبو پیدا کنیم. در این میان هر چه اطلاعات بیشتری در مورد عطرها داشته باشیم، تشخیص بهترین عطر زنانه آسانتر است. در میان این اطلاعات، آگاهی از فرآیند عطر بسیار مهم است. وقتی بلد باشیم یک عطر زنانه خوشبو و درجه یک درست کنیم، به راحتی عطر را تشخیص می دهیم. به همین منظور قصد داریم مراحل ساخت بهترین عطر زنانه و مردانه را به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

انتخاب یک متخصص از عطرها

 چگونه عطر تولید کنیم؟ صنعت عطرسازی سابقه طولانی دارد. با این حال، با گذشت زمان، روند ساخت عطر تغییر چندانی نکرد و مانند قبل، نام هر عطر به نام یک عطرساز معروف بود. از آنجایی که بوی واقعی یک عطر در تعامل با پوست انسان آشکار می شود، هر عطر بوی منحصر به فردی را بر روی پوست افراد مختلف ایجاد می کند. این رویداد نقش عطرسازان حرفه ای را در مراحل ساخت عطر برجسته کرد. از طرفی چون عطرها حالات و حالات مختلفی را در ذهن ایجاد می کنند، اگر رایحه مطبوع این عطر حال و هوای خاصی را در ذهن ایجاد کند، می توان عطر زنانه را بهترین عطر زنانه موجود در بازار دانست. بوی خوش برای همیشه در بینی می ماند.

درک بو با آتار

برای ایجاد چنین حسی،عطرساز حرفه ای زمان زیادی را صرف ایجاد رایحه های منحصر به فرد و غیر معمول می کنند. اینجاست که تفاوت قابل توجهی بین یک عطر زنانه خوشبو و با کیفیت با یک عطر معمولی زنانه وجود دارد. برای اینکه دقت عطرسازان حرفه ای را در انتخاب یک رایحه منحصربفرد و خاص بدانیم، نمونه ای از انتخاب رایحه گل لاله در یک عطرسازی درجه یک می آوریم. عطاری های حرفه ای به این نتیجه رسیده اند که بوی لاله های چیده شده در صبح با بوی لاله های چیده شده در شب متفاوت است. لاله های شب چیده رایحه معطر و نافذتری دارند در حالی که لاله های صبح چیده رایحه ملایم تری دارند. از این رو عطار ترجیح می دهد از گل های لاله در شب برای بهترین عطرهای زنانه استفاده کند تا این عطر رایحه ای منحصر به فرد و منحصر به فرد داشته باشد.

ترکیبی از عطرهای عطار

ترکیب بوها سومین مرحله در ساخت عطر است. تجربه نشان داده است که مراحل انتخاب رایحه ها توسط عطار بسیار دقیق انجام می شود و این مراحل حدود یک سال طول می کشد. پس از انتخاب رایحه، تسلط بر دانش ترکیب رایحه ها مهم است. در این زمینه عطار پس از انتخاب و ترکیب هر عطر، نمونه هایی از عطرهای خود را به مدیران و کارشناسان برند عطر ارائه کرد. سپس در صورت تایید عطر، سفارش تولید به کارخانه عطر داده می شود تا شاهد شروع ساخت عطر خاص باشیم. فرمولاسیون عطار یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید عطر و ادکلن است.

نام عطر

بعد از اینکه عطر توسط عطرساز ساخته شد و توسط سازنده تایید شد، نوبت به نام گذاری آن می رسد جامعه هدف محصول، عطر زنانه یا مردانه، عطر، عطر سرد یا گرم و غیره. از جمله مهمترین عوامل موثر در نامگذاری عطرها ایده برند سازنده پس از بررسی تمامی نکاتی که به آن اشاره کردیم، کمی خلاقیت به آن می افزاید و نام رایحه را انتخاب می کند.

طراحی بطری عطر

در مرحله عطرسازی بعد از نام نوبت به طراحی شیشه عطر می رسد. شیشه عطر تاثیر زیادی در جذابیت نهایی محصول دارد. بنابراین این مرحله نیز مانند مراحل قبل از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد، رنگ ها، مدل ها، اندازه شیشه ها و ... مواردی هستند که باید مورد توافق تیم طراحی عطر باشد. پس از تشکیل شیشه، عطر با توجه به تعداد سفارشات سازنده، وارد چرخه تولید می شود. سپس با بسته بندی مناسب به دست خریدار نهایی می رسد.

ما بر این باوریم که اکنون که نحوه انتخاب و ترکیب عطرها را می دانید، قدردان بهترین عطر زنانه یا بهترین عطر مردانه بیشتر از همیشه خواهید بود. حال اگر می خواهید عطری با رایحه ای منحصر به فرد به خود هدیه دهید، از شما دعوت می کنیم به فروشگاه اینترنتی اردم مرجع ویژه محصولات آرایشی و بهداشتی و عطریات مراجعه کنید. انحصاری ترین عطرهای برندهای معروف دنیا را می توانید از این فروشگاه خریداری کنید. برای گسترش دانش خود در این زمینه، چرا مقاله دیگری از تیم تحریریه آردم با عنوان «راهنمای آسان برای خرید عطر» را مطالعه نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.