نظافت آشپزخانه را آسان تر می کند

۳۰۸ بازديد


راهنمای تمیز کردن آشپزخانه

نظافت آشپزخانه آنقدر مهم است که از چشم هیچ یک از اعضای خانه پنهان نمی ماند. به این دلیل که تمام کارهای مربوط به آشپزی یا غذا خوردن به آشپزخانه می رود. فضای دلپذیر و تمیز آشپزخانه به زیبایی و حس طراوت و نشاط به خانه می افزاید. آشپزخانه کثیف آزار دهنده است و خانه ای را نشان می دهد که ساکنان آن به فکر خود و سلامتی خود نیستند.

بنابراین، به هیچ وجه نباید آشپزخانه را تنها بگذارید. آشپزخانه همچنان محل کار است که سلامت و تندرستی اعضای خانواده را تضمین می کند. در واقع این قلب تپنده خانواده نیازمند توجه همه است. اما نظافت و تمیز نگه داشتن آشپزخانه به یک دغدغه و مشکل بزرگ تبدیل شده است. بنابراین در این مقاله می خواهیم این مشکل پیچیده را ساده کرده و به شما راه حلی ارائه دهیم.

پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بعد از تمیز کردن آشپزخانه را تمیز نگه دارید

ما اغلب برای تمیز کردن آشپزخانه تلاش می کنیم و سپس دوباره کثیف می شود. وقتی غذا آماده می شود، غذا می خورد، ظروف کثیف می شوند و آشپزخانه به نظر آشفته می رسد. می بینیم که کمد و سینک پر از ظروف آشپزخانه و ظروف کثیف است. این بار هوا خالی از ضایعات غذا و روغن است و شما از آشپزی خسته شده اید.

مهم این است که همه این چیزها الان جمع شده است، به محض اینکه به فکر پاک کردن این وضعیت می افتم خسته می شوم. بنابراین، بهترین راه برای جلوگیری از جنگیدن با یکدیگر چیست؟ اما چگونه؟

از فرصت برای تمیز کردن آشپزخانه استفاده کنید

هنگامی که آشپزی می کنید، ظروف کثیف را به تدریج و زمانی که دستتان آزاد است بشویید. همچنین چیزهایی را که برای پختن بردید به جایشان برگردانید. در واقع آشپزی شما زمانی انجام می شود که کار حاشیه ای انجام می دهید. پس از پخت و پز هرگز آشپزخانه را با ظروف کثیف و شکسته ترک نکنید. بعد از مدتی به آن عادت می کند و جزئی از آشپزی شما می شود.

بعد از خوردن غذا به آشپزخانه بروید

بعد از غذا خوردن احساس سنگینی می کنیم و حوصله مراقبت از آشپزخانه را نداریم. اما همانطور که می دانید کمی پیاده روی به هضم غذا و سلامت بدن کمک می کند. پس چگونه می توانید از این فرصت برای شستن سریع ظروف کثیف استفاده کنید؟ از طرفی اگر گاز کثیف باشد باید سریع آن را تمیز کنیم وگرنه لکه و روغن روی اجاق می نشیند و تمیز کردن آن سخت و پر زحمت می شود.

تمیز کردن آشپزخانه

هنگام تمیز کردن اجاق گاز، بهتر است ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. به لطف این، گاز به سرعت و به راحتی تمیز می شود و ظروف به راحتی شسته می شوند. سینک ظرفشویی را بعد از شستن ظروف تمیز کنید.

وقتی صحبت از تمیز کردن آشپزخانه می شود، همه چیز را به شانس بسپارید

سعی کنید چیزی را تنها نگذارید. میوه هایی که داخل یخچال می روند و فاسد می شوند، حتی اگر بقایایی را مشاهده کردید، مشکل را برطرف کنید و حرکت نکنید. اگر کف آشپزخانه در ساعات کاری کثیف شد، آنجا را تمیز کنید. این کار باعث تاخیر در کار و تمیز کردن کار می شود.

خیلی وقت ها به امید اینکه یک روز مرخصی بگیریم کار را ترک می کنیم و مجبوریم روز تعطیل را به کارهای ناتمام بگذرانیم. بالاخره مقداری کار باقی می ماند و به یک روز تعطیل دیگر منتقل می شود.

تمیز کردن آشپزخانه را با یک برنامه زمانی مناسب شروع کنید

اگر توجه ویژه ای به تمیز نگه داشتن آشپزخانه در تمام مدت یا بیشتر اوقات داشته باشید، تلاش در نظافت اولیه کاهش می یابد. اما به طور کلی نظافت و انرژی برای آشپزخانه نیاز به تلاش دارد و انجام آن آسان نیست. وقتی در یک روز تعطیل با آشپزخانه ای پر از کار مواجه می شویم، نمی دانیم از کجا شروع کنیم و گیج می شویم. پس بهتر است کارها را به ترتیبی انجام دهیم که نظافت را برایمان راحت تر کند.

قبل از اینکه وارد آشپزخانه شوید برنامه ریزی کنید و طبق آن پیش بروید. البته در نظر داشته باشید که برخی از کارها نیازی به انجام هر هفته ندارند، بلکه می توان آنها را یک بار در ماه یا یک بار در فصل انجام داد.

آشپزخانه را جمع کنید

لازمه اصلی تمیزی هر آشپزخانه چیدمان و شستن ظروف است. بنابراین، ابتدا همه چیز را در جای خود قرار دهید و سپس ظروف را بشویید. قبل از شستن ظروف، تمام ظروف کثیف خانگی را به سینک ظرفشویی منتقل کنید و آنها را خیس کنید تا شستشو راحت تر شود.

اجاق گاز را تمیز کنید

در مورد گازها مشکل اصلی حذف لکه های چرب و سفت شده است. راه حل سریع این است که از جوش شیرین با کمی نمک و آب استفاده کنید. این مخلوط را با دستمال روی گاز و حتی در فر بمالید تا مثل روز اول تمیز شود. اگر لکه ها و کثیفی ها خیلی سفت هستند، می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن یخچال

وقت آن است که به یخچالی بروید که غذای خود را در آن نگهداری می کنید و وضعیت آن را بهبود می بخشید. ابتدا یخچال را تمیز نگه دارید و تمام مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. تمام قفسه ها و یخچال ها را بردارید، آنها را کاملا بشویید و بگذارید خشک شوند. در نهایت داخل یخچال را با مخلوط سرکه، جوش شیرین و آب داغ به کمک اسفنج تمیز کنید.

یخچال را تمیز کنید

تمیز کردن ماشین لباسشویی

این باید هر از چند گاهی انجام شود. کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی را با آب و آب جوش پر کنید. داخل ماشین لباسشویی سرکه بریزید و بگذارید گردش کند، زیرا این مواد برای از بین بردن کثیفی و رسوب داخل ماشین لباسشویی خوب هستند. در نهایت، سوراخ تخلیه ماشین خود را با مقداری الکل و یک دستمال لاستیکی تمیز کنید. هرگز این لاستیک را از ماشین لباسشویی خارج نکنید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

کمد را تمیز کنید

برای این کار تمام کمدها را خالی می کنیم و وسایل استفاده نشده را دور می اندازیم. می توانید از مخلوط آب و سرکه برای تمیز کردن استفاده کنید. بدنه بیرونی و داخلی را به خوبی تمیز کنید و در نهایت صفحات را برگردانید. ظروف را طوری بچینید که به راحتی در دسترس باشند.

تمیز کردن سینک

در پایان نظافت آشپزخانه، پس از تمیز کردن سایر وسایل، نوبت به تمیز کردن سینک می رسد. می توانید برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود از مواد شوینده طبیعی مانند سرکه سیب یا سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید. برای تمیز کردن از آبگیر استفاده نکنید زیرا ممکن است سینک را خراش دهد. در نهایت اگر می خواهید سینک شما بدرخشد، روغن زیتون را روی بدنه سینک اسپری کنید.



تمیز کردن کف آشپزخانه

آخرین مرحله تمیز کردن کف آشپزخانه است. بهتر است به طور مرتب کف آشپزخانه را با مواد طبیعی تمیز کنید. موادی مانند سرکه و آمونیاک برای تمیز کردن کف آشپزخانه مناسب هستند. از مواد شوینده قوی که به زمین آسیب می زند استفاده نکنید.

تمیز کردن کف آشپزخانه

آخرین کلمه در مورد تمیز کردن آشپزخانه

اقلام دیگر مانند هود یا ماشین ظرفشویی را هر از چند گاهی تمیز کنید. همانطور که قبلاً گفتم، وقت خود را صرف کنید. بهترین راه را برای پیشبرد کارها و شروع کار برنامه ریزی کنید تا در سریع ترین زمان ممکن تکمیل شود. در پایان مقاله می خواهم به این نکته اشاره کنم که نگهداری منظم تمیزی بسیار آسان تر از تمیز کردن ناگهانی است. به خصوص زنان و کارگران خانگی.

مشاهده منبع: https://avalsafiresalamat.com/نیروی-خدماتی/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.