11 فیلم پرهزینه و پرهزینه که برخی فیلم های پرفروش بودند و برخی نه

۵۲ بازديد


این شگفت انگیز است که چقدر پول برای فیلم های هالیوود خرج می شود. از دستمزد بازیگر گرفته تا دستمزد کارمند پروژه تولید فیلم تا هزینه بخش تبلیغات، همه چیز برای فیلم مهم است. هنگامی که مردم این هزینه ها را درک کنند، احتمالاً عظمت بسیاری از پروژه های هالیوود را درک خواهند کرد.

لزوماً قرار نیست هر فیلم با بودجه کلان به موفقیت در باکس آفیس برسد و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند و این یک مشکل آشکار است. فیلم جدا از بودجه باید داستان خوبی را روایت کند و کیفیت تولید خوبی داشته باشد. از این حیث می توان به فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» اشاره کرد که 216 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه کرد، اما در گیشه نزدیک به 100 میلیون دلار از دست داد و کمترین فروش را در تاریخ داشت. حق امتیاز. جدای از این موارد، در ادامه به معرفی پر هزینه ترین فیلم های تاریخ می پردازیم که برخی از آنها در گیشه موفق بوده اند و برخی دیگر کاملا شکست خورده اند.

11- جنگ ستارگان: آخرین جدای

بعد از فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد»، دنباله ای برای این مجموعه ساخته شد که ساخت آن به پول زیادی نیاز داشت. با این حال، The Last Jedi ثابت کرد که ارزش بودجه را دارد زیرا شخصیت لوک اسکای واکر را به خوبی به تصویر می کشد.

بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان این فیلم را تحسین کردند و از عملکرد ریان جانسون در روایت داستان تمجید کردند. برخی دیگر کاملاً برعکس این طرز تفکر هستند. به هر حال چه این طرف باشید چه آن طرف، فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» توانسته بیش از یک میلیارد دلار برای لوکاس فیلم به دست بیاورد.

10- Batman v Superman: Dawn of Justice

ساخت Batman v Superman: Dawn of Justice بیش از 260 میلیون دلار هزینه داشت، اما به اندازه Wonder Woman و Aquaman موفق نبود. Batman v Superman: Dawn of Justice ممکن است پس از اکران تقریباً سه برابر بودجه تولید خود را به دست آورده باشد، اما فروش باکس آفیس فیلم پس از هفته اول به طور ناگهانی کاهش یافت.

برخی از طرفداران از تماشای این فیلم و حضور سه بازیگر اصلی هنری کویل، بن افلک و گل گدوت در داستان لذت بردند. در حالی که بسیاری از طرفداران دیگر از این فیلم خوششان نیامد و به دلیل نوع روایت و فضای فوق العاده تاریک از داستان انتقاد کردند.

9- جان کارتر

فیلم «جان کارتر» یکی از معدود فیلم های این فهرست است که می تواند شما را به فکر وادار کند. درخواست اول؛ این اثر یکی از پرهزینه ترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است. درخواست دوم؛ این فیلم یکی از خنده دارترین فیلم های تاریخ است. این پروژه علمی با بودجه کلان 264 میلیون دلاری ساخته شد اما در نهایت توانست 73 میلیون دلار بفروشد. دیزنی انتظار نداشت که این فیلم در گیشه اینقدر بد عمل کند. زیرا دیزنی قصد دارد فرنچایز «جان کارتر» را به سطح بالاتری از تولید برساند. این پروژه بر اساس اعداد ناامیدکننده فیلم «جان کارتر» رسماً کنار گذاشته شده است.

8- جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر

فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» در واقع پرهزینه ترین فیلم سه گانه جدید است. همچنین جالب است بدانید که این فیلم کمترین سود سه گانه را داشت. این پروژه در نهایت موفق به فروش 300 میلیون دلاری شد که در مقایسه با هزینه ساخت 275 میلیون دلاری چندان قابل توجه نیست. اگرچه این فیلم به یکی از پرفروش ترین آثار سال 2019 تبدیل شد. فیلم "ظهور اسکای واکر" آخرین فیلم از مجموعه جنگ ستارگان قبل از همه گیری ویروس کرونا بود که توانست بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان بفروشد. با تمام این اجراها، نظر طرفداران درباره کیفیت فیلم یکسان نیست.

7- Solo: A Star Wars Story

دومین فیلم لایو اکشن جنگ ستارگان، Solo: A Star Wars Story، بر شخصیت هان سولو تمرکز دارد. شایان ذکر است که هریسون فورد دیگر در این پروژه نقش هان سولو را جلوی دوربین نمی برد. Solo: A Star Wars Story یک پروسه تولید بسیار پیچیده و دشوار را پشت سر گذاشت، در این مدت فیل لرد و کریستوفر میلر پروژه فیلم را به عنوان دو بازسازی کننده ترک کردند. این فیلم یک شکست کامل از یک فیلم جنگ ستارگان است. این به این دلیل است که تنها 393.2 میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد که در مقایسه با مجموع 1.333 میلیارد دلار The Last Jedi یک شاهکار شرم آور است. به دلیل شکست Solo: A Star Wars Story، لوکاس Arrowhead را به‌عنوان سریالی روی پلتفرم دیزنی به جای فیلم‌های دیزنی کارگردانی کرد.

6- سری عدالت

یکی دیگر از نمونه هایی که هزینه های بالا منجر به یک فیلم خوب نشد، فیلم «لیگ عدالت» بود که از نظر فروش اصلا خوب عمل نکرد. انتظار می رفت ساخت فیلم «لیگ عدالت» بیش از 300 میلیون دلار هزینه داشته باشد، اما برادران وارنر در نهایت در گیشه شکست خوردند. طرفداران این کارتون وقتی متوجه شدند که این نسخه مطابق میل و نگرش زک اسنایدر ساخته نشده است، عصبانیت بیشتری پیدا کردند، زیرا اسنایدر به دلیل مرگ دخترش از پروژه کناره گیری کرد و جاس ویدون نیز برای تولید فیلم به روی صحنه رفت. پروژه . به درخواست طرفداران، زک اسنایدر می تواند نسخه خود را با نام (Snyder Cut) در سال 2021 منتشر کند. این نسخه که در HBO Max منتشر شد، رسما یک موفقیت بزرگ برای این شبکه در نظر گرفته شد.

5. دزدان دریایی کارائیب: در پایان جهان

فیلم «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای جهان» که با رقمی در حدود 300 میلیون دلار ساخته شده است، برخلاف برخی از ساخته های قبلی ما، به یکی از بهترین آثار این مجموعه تبدیل شده است. قسمت سوم این مجموعه با فروش بیش از 960 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم سال 2007 بود. بزرگ

داستان فیلم در این دنباله حول محور کاپیتان جک اسپارو (جانی دپ) می‌چرخد که دائماً برای کشتی خود می‌جنگد، در حالی که از طرف دیگر، عاشقانه بین الیزابت (*******ا نایتلی) و ویلی (اورلاندو بلوم) بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. . با چنین مضامینی، چه چیزی را در مورد این فیلم دوست ندارید؟

4- Avengers: Infinity Vita

اجازه دهید صادقانه باشد. واقعاً چه کسی فکر می کرد که یک فیلم انتقام جویان می تواند فراتر از انتظارات ما باشد و به یک موفقیت در گیشه تبدیل شود؟ Avengers: Infinity War با بودجه 316 میلیون دلاری ساخته شد، اما به اولین فیلم ابرقهرمانی تبدیل شد که بیش از 2 میلیارد دلار در گیشه فروخت.

اکثر کپی‌رایترها ژانر ابرقهرمانی را یک ژانر بیش از حد ارزیابی می‌کنند، اما آمار فروش چیز دیگری می‌گوید. چه از طرفداران دنیای سینمایی پیشرفته مارول باشید چه نباشید، نمی‌توان تاثیری که Avengers: Infinity War بر تاریخ سینما گذاشت را نادیده گرفت.

3- Avengers: Endgame (Avengers: Endgame)

با موفقیت چشمگیر «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در گیشه، سطح انتظار برای فیلم بعدی «انتقام‌جویان: پایان بازی» به شدت افزایش یافته است. چون قرار بود این فیلم پایان فاز سوم مارول باشد. خوشبختانه «انتقام‌جویان: پایان بازی» که برای تولید آن 350 میلیون دلار هزینه کرد، توانست 2.798 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش کند.

اگر فکر می کردید فروش «انتقام جویان: جنگ ابدیت» فوق العاده است، باید توجه داشته باشید که «انتقام جویان: پایان بازی» با پشت سر گذاشتن این فیلم و حتی پیشی گرفتن از کل دوران، پرفروش ترین فیلم سال شد. استودیوی مارول همچنان بر صنعت فیلم تسلط دارد، اما فقط زمان نشان خواهد داد که آیا مارول می‌تواند موفقیتی شگفت‌انگیزتر از Avengers: Endgame داشته باشد یا خیر.

2- Avengers: Age of Ultron

یک فیلم مارول همچنین دومین فیلم پرهزینه ساخته شده است. فیلم سینمایی «انتقام جویان: عصر اولترون» در لوکیشن های مختلفی در سراسر جهان فیلمبرداری شده و از طرفی برای ساخت این فیلم از جلوه های ویژه استفاده شده است. به همین دلیل هزینه های تولید افزایش یافت و کار با بودجه تقریبی 386 میلیون دلار به مرحله نمایش رسید. اما فیلم Avengers: Age of Ultron چهارمین فیلم پرفروش سال 2015 شد. داستان این فیلم حول مسئولیت تونی استارک و سهل انگاری او می چرخد. همچنین یک انتقام جوی جدید به نام واندا ماکسیموف به تیم اضافه خواهد شد که بعداً در فیلم ها به آن پرداخته شد.

1- Pirates of the Caribbean: Stranger Tides

پرهزینه ترین فیلمی که تاکنون ساخته شده است، چیزی جز دزدان دریایی کارائیب: در جزر و مد غریبه نیست. این اثر تنها فیلم این مجموعه بود که بودجه ساخت آن از 400 میلیون دلار گذشت. گفته می شود دلیل هزینه های سرسام آور تولید به دلیل مکان های مختلف فیلمبرداری است. علاوه بر دوربین های سه بعدی استفاده شده در فیلم آواتار، در فیلم دزدان دریایی کارائیب نیز استفاده شده است. علاوه بر این، تقریباً ده شرکت مختلف با شرکت سازنده برای ایجاد جلوه های ویژه برای این کار همکاری کردند. به هر حال، چه شما چهارمین فیلم دزدان دریایی کارائیب را دوست داشته باشید یا نه، این فیلم سومین فیلم پرفروش سال 2011 و گران ترین فیلم تاریخ شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.