هنر و فرهنگ قبرس شمالی

۹ بازديد


مردم قبرس شمالی به میراث فرهنگی خود بسیار افتخار می کنند که قدمت آن به بیش از 9 هزار سال می رسد، سنت ها و آداب و رسوم این فرهنگ را می توان در جشن ها و مناسبت های خاص به بهترین نحو جشن گرفت. از موسیقی تا فرهنگ رقص، قبرس شمالی هنوز ریشه های سنتی خود را در دنیای مدرن حفظ کرده است. از طرفی قبرس شمالی مملو از مکان های تاریخی، سواحل شنی و طبیعت زیبا است، اما این کشور آرام و زیبا چیزهای دیگری هم دارد که همه را به خود جذب می کند. در این بررسی، هنر و فرهنگ قبرس شمالی را برای کسانی که می خواهند به قبرس سفر کنند یا از آن دیدن کنند، بحث خواهیم کرد.

فرهنگ عامیانه در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای فرهنگ غنی و متنوعی است که تأثیرات قوی از ترکیه و کشورهای همسایه مدیترانه دارد. قبرس شمالی چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما تفاوت های فرهنگی نیز دارد. مردم قبرس شمالی بسیار دوستانه هستند. زبان آنها ترکی است، اما قبرسی را نیز روان صحبت می کنند. بسیاری از آداب و رسوم آنها ترکیبی از فرهنگ های مختلف است که در طول قرن ها در جزیره نفوذ کرده است.

اگرچه قبرسی ها مسلمان هستند، اما دین آنها برای آنها مهم است و لزوماً نیازی به بازدید منظم از اماکن مقدس ندارند. می گویند دین من در من است. هنگام ملاقات با کسی، مرسوم است که دست بدهید، لبخند بزنید، به چشمان او نگاه کنید و سپس با هر مهمان به طور جداگانه خداحافظی کنید. کفش‌ها را قبل از ورود به خانه یا مسجد در می‌آورند، زیرا افراد روی فرش‌ها روی زمین می‌نشینند.

اگر کسی به شما پیشنهاد کرد دانه‌های قهوه ته فنجان قهوه را بخوانید، فنجان را روی نعلبکی بگذارید تا حروف خوانده شوند. مانند تخته نرد، حباب یک بازی است که معمولا در کافی شاپ ها انجام می شود. موزه‌ها و گالری‌های هنری مکان‌های عالی برای به دست آوردن بینش در مورد فرهنگ قبرس شمالی و همچنین جشنواره‌های محلی هستند.

جشنواره ها رویدادهای ایده آلی برای لذت بردن از فرهنگ اصیل محلی هستند. رقص های محلی داستان زندگی روزمره را به تصویر می کشند و دختران مهارت های خود را با آرامش بیشتری نسبت به پسران نشان می دهند. چشم آبی (nazar bonkuk) به در، لباس، اتومبیل و جواهرات آویزان می شود تا چشم و ارواح شیطانی را از خود دور کند.

خانواده در فرهنگ قبرس شمالی

زندگی خانوادگی در میان قبرس شمالی بسیار مهم است، به طوری که بیشتر اوقات فراغت آنها با گردهمایی های خانوادگی، پیک نیک، باربیکیو و مهمانی ها می گذرد. ساختار خانواده ترک قبرس یک ساختار خانوادگی است که از سه نسل افراد نزدیک به هم مرتبط است. تأثیر خانواده بر افراد غیرقابل اندازه گیری است. اگرچه این جزیره در زمان های اخیر دستخوش تغییرات اجتماعی زیادی شده است، اما ساختار سنتی خانواده در قبرس ثابت مانده است.

خانواده های قبرسی پدرسالار هستند و حکومت مردانه در میان آنها رایج است. قرار است مردها از خانواده مراقبت کنند، در حالی که خانم ها وظیفه رسیدگی به خانه و نگهداری از فرزندان را بر عهده دارند. اگر مردان در کارهای خانه کمک کنند، امتیاز محسوب می شود. تعطیلات مذهبی یکی دیگر از رویدادهای مهم خانوادگی است. افراد خانواده های دور دور هم جمع می شوند تا با هم غذا بخورند و بخندند.

در این اعیاد به بچه ها لباس نو می دهند، پول هدیه می دهند و هر طور دلشان می خواهد خرج می کنند. غذا در ایام تعطیلات مورد توجه جمع های خانوادگی است و همه غذاها و دسرهای خوشمزه ای درست می کنند تا با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در واقع میز آشپزخانه قلب یک خانواده قبرس شمالی است. قبرسی ها عاشق غذا خوردن با هم هستند و هیچ وقت کمبود غذا در خانه وجود ندارد. زنان اغلب در هنگام ملاقات غیرمنتظره اعضای خانواده یا دوستان، بیش از حد لازم آشپزی می کنند.

مراسم عروسی در قبرس شمالی

عروسی در قبرس شمالی یک رویداد بزرگ خانوادگی است. خاله ها، عموها و عمه ها در برنامه ریزی عروسی شرکت می کنند تا عروس و داماد بهترین روز ممکن را داشته باشند. خانواده های بزرگتر معمولا فضای بیشتری را برای زندگی مشترک زوج ها فراهم می کنند. خانه یا خانه مشترک توسط خانواده داماد تامین می شود که به طراحی داخلی، مبلمان و لوازم برقی رسیدگی می کنند. این سنت در قبرس به زوج‌های جوان اجازه می‌دهد بدون نگرانی وارد زندگی زناشویی شوند.

والدین همیشه به خانه فرزندان خود سر می زنند و معمولا به حمایت مالی و عاطفی خود ادامه می دهند. در جامعه قبرس شمالی، خانواده حرف اول را می زند. تأیید خانواده اغلب برای موفقیت یک ازدواج ضروری است. اگرچه ممکن است متعارف به نظر برسد، اما زندگی شاد در جامعه ای که برای خانواده ارزش قائل است بدون تأیید همسر دشوار است. تایید زمانی داده می شود که والدین در مورد خانواده، تحصیلات و وضعیت اجتماعی شریک زندگی تحقیق کنند. شادی کودکان نیز در قبرس مهم است.

آداب و رسوم ساکنان قبرس شمالی

قبرس شمالی euromy بسیار اجتماعی هستند و عاشق فضای باز هستند. هر شهر دارای کافه های محلی است که در آن مردم در فضایی گرم می نشینند و گپ می زنند. جشنواره ها به ویژه در اوایل تابستان برگزار می شود. قبرس شمالی نیز افسانه هایی دارد. این شهر زادگاه الهه عشق و خانه بسیاری از قهرمانان و مقدسین است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم ترک های قبرس مهمان نوازی آنهاست. در گذشته اهمیت میهمانان به موقعیت اجتماعی و سن آنها مربوط می شد. پذیرایی از مهمانان معمولاً با قهوه یا شربت، عمدتاً عسل، گلاب و خرنوب شروع می شد. سرو رب میوه در بین مهمانان نیز مهم بود. فرهنگ قبرس نیز در هنرهای غنی محلی این جزیره منعکس شده است. این هنر باستانی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است تا به امروز با وفاداری دست و انگشتان ماهر انجام می شود.

کارناوال یکی از معروف ترین کارناوال های قبرس است و در طول سال نمایشگاه ها، کنسرت ها، تئاتر و جشنواره های فولکلور برگزار می شود. وضعیت فعلی هر چه که باشد، قبرس پر از خاطرات تاریخ این جزیره است. بسیاری از روستاها در صنایع دستی خاصی تخصص دارند و در حین سفر در قبرس شمالی می توانید سفال، نقره و مس، سبد، ملیله و توری معروف به لفکارا را بیابید.

طناب های Lefcara مربوط به دوره ونیزی را به روتختی و رومیزی و وسایل دیگر می ساختند. این جشنواره همچنین زمان خوبی برای امتحان غذاهای قبرس شمالی است. ترکیبی از غذاها و غذاهای مدیترانه ای، ترکی و خاورمیانه ای به شما معنای جدیدی می دهد.

از آغاز رقص سنتی قبرس شمالی، مردم محلی، شهرداری ها و ایالت ها مسئول فرهنگ ملی بوده اند. رقص نماد مهم هویت و تاریخ به حساب می آمد. رقص محلی قبرس شمالی نه تنها نشان دهنده تاریخ و ریشه های متنوع جزیره نشینان در هزاره های گذشته است، بلکه شامل رقص های بزرگسالان با شمشیر و جارو نیز می شود.

جشنواره‌ها در قبرس شمالی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند و اغلب رویدادهای فرهنگی متفاوتی را برگزار می‌کنند. بیشتر رویدادهای فرهنگی در قبرس شمالی در مکان های تاریخی مانند قلعه گیرنه، برج اتللو، صومعه بلاپایس و آمفی تئاتر سالامیس برگزار می شود. از مهمانی‌های کلاسیک در ویرانه‌های صومعه بلاپایس گرفته تا جاز در بندر ونیزی گیرنه یا موسیقی رقص پیشرفته در ساحل مهتاب، موسیقی قبرس شمالی به اندازه فرهنگ رقص آن محبوب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.