انواع دیزل ژنراتور

۱۷۳ بازديد


دیزل ژنراتور دستگاهی است که از موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کند. این دستگاه ها در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله منبع تغذیه اضطراری، مراکز داده، بیمارستان ها و صنعت.

انواع دیزل ژنراتورها بر اساس عوامل مختلفی مانند قدرت، کاربرد، نوع موتور و مشخصات طبقه بندی می شوند.

طبقه بندی دیزل ژنراتورها بر اساس توان

دیزل ژنراتورها بر اساس توان به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

دیزل ژنراتورهای کوچک: این دیزل ژنراتورها ظرفیت کمتر از 10 کیلو وات دارند و برای مصارف خانگی و تجاری کوچک مناسب هستند.

دیزل ژنراتورهای بزرگ: این دیزل ژنراتورها دارای توانی بیشتر از 10 کیلو وات هستند و برای مصارف بزرگ تجاری و صنعتی مناسب هستند.

طبقه بندی دیزل ژنراتورها بر اساس کاربرد

دیزل ژنراتورها بسته به کاربردشان به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

دیزل ژنراتورهای اضطراری: این دیزل ژنراتورها برای تامین برق در صورت قطع برق طراحی شده اند.

Notstrom-Dieselgenerator

دیزل ژنراتورهای دائمی. این دیزل ژنراتورها برای تامین مداوم برق طراحی شده اند.

دیزل ژنراتور دائمی

تقسیم بندی دیزل ژنراتورها بر اساس نوع موتور

دیزل ژنراتورها بر اساس نوع موتور به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

دیزل ژنراتور تک سیلندر: این دیزل ژنراتورها دارای یک سیلندر بوده و برای مصارف کوچک مناسب هستند.

دیزل ژنراتور تک سیلندر

دیزل ژنراتورهای چند سیلندر: این دیزل ژنراتورها بیش از یک سیلندر دارند و برای کاربردهای بزرگتر مناسب هستند.

دیزل ژنراتور چند سیلندر

بر اساس ابعاد.

دیزل ژنراتورها بر اساس اندازه به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

دیزل ژنراتورهای قابل حمل: این دیزل ژنراتورها ابعاد کوچک و وزن سبکی دارند و حمل و نقل آسانی دارند.

دیزل ژنراتور قابل حمل

دیزل ژنراتورهای ثابت: این دیزل ژنراتورها ابعاد و وزن زیادی دارند و به صورت دائمی نصب می شوند.

دیزل ژنراتور ثابت

انتخاب نوع مناسب دیزل ژنراتور به عوامل مختلفی مانند توان مورد نیاز، کاربرد، بودجه و شرایط نصب بستگی دارد.

مشخصات فنی دیزل ژنراتورهای محبوب

مشخصات فنی انواع موتورهای دیزلی شامل مهمترین پارامترهای عملکرد این دستگاه می باشد. اینها عبارتند از: توانایی آنها در تولید انرژی، کارایی، شدت جریان، تعداد موتور سیکلت و غیره. در زیر مروری بر مشخصات فنی محبوب ترین برندهای بازار ارائه کرده ایم. هر کدام از این برندها مدل متفاوتی دارند. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم می توانید با مرکز مراقبت ماه نیرو تماس بگیرید.

مشخصات فنی ژنراتور Davits

دیزل ژنراتورهای دوتز ساخت آلمان هستند. این ژنراتورها در حالت سه فاز با ولتاژ 380 400 400 ولت و جریان 140 5 580 کار می کنند. سیستم های خنک کننده و تنفس آنها به ترتیب خنک کننده و توربوشارژ هستند. موتورهای 4 و 6 سیلندر با قدرت 430 اسب بخار دارند. این موتورها با سرعت 1500 دور در دقیقه کار می کنند و کویل های داخل آنها در برابر حرارت مقاوم هستند. ظرفیت معمولی دیزل ژنراتورهای دیویس 100، 400، 400 کیلووات است.

مشخصات فنی ژنراتور Lori Sommer

دیزل ژنراتور Leroy Somer ساخت کشور فرانسه بوده و در دو نوع تک و دوبل عرضه می شود. این ژنراتورها دارای درجه حفاظت IP23 بوده و می توانند با موتورهای SAE1، SAE2 و SAE3 ترکیب شوند. در حالت سه فاز می توانند با ولتاژ 380 ولت و شدت جریان 4752 آمپر کار کنند. همچنین روکش باکیفیت آنها تا 180 درجه سانتیگراد محافظت حرارتی دارد. ژنراتورهای Leroy Sommer دارای قدرت ظاهری 10 تا 3300 کاوا بوده و طول عمر بالایی دارند.

مشخصات ژنراتورهای استمفورد

دیزل ژنراتور استمفورد ساخت چین در حالت بیرینگ سه فاز، تک سر و دو سر ارائه می شود. سرعت 1500 دور در دقیقه دارد و می تواند با موتورهای SAE1، SAE2 و SAE3 سازگار باشد. این ژنراتورها در حالت سه فاز و در فرکانس 50 هرتز با توان 8.1 تا 3750 کاوا کار می کنند. با ایجاد شدت جریان 5250 آمپر از افت جریان جلوگیری می کنند. دارای ولتاژ 400 ولت بوده و برای انواع مصارف صنعتی و نیمه صنعتی مناسب می باشند.

اطلاعات فنی در مورد موتورهای makalte

دیزل ژنراتور مکالته ساخت ایتالیا می باشد. نوع در حالت تک فاز و سه فاز با توان 5.5 تا 750 کیلووات موجود می باشد. ولتاژ این مدل ژنراتور در حالت تک فاز 220 ولت و در حالت سه فاز 380 ولت می باشد. همچنین دارای شدت جریان 430 آمپر هستند. سرعت موتور ژنراتور ماکالته از 12 کیلووات تا 750 کیلووات در 1500 دور در دقیقه و 1000 دور در دقیقه در مدل های دیگر متغیر است.

مشخصات فنی از تولید کنندگان کامینز

دیزل ژنراتور کامینز محصولی از انگلستان است که بهترین عملکرد را تا 8 ساعت در روز ارائه می دهد. قدرت این ژنراتورها از 10 تا 3000 کاوا و قدرت موتور 3325 اسب بخار می باشد. ژنراتورهای کامینز در حالت سه فاز با ولتاژ 230 تا 400 ولت و جریان 15 تا 4000 آمپر کار می کنند. با ضریب بهره خروجی 0.8 کیفیت خوبی دارند. موتور قدرتمند آن دارای طرح 6 تا 16 سیلندر و آرایش خطی یا اگزوز است.

مشخصات فنی ژنراتورهای ولوو پنتا

آخرین نوع دیزل ژنراتور که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم دیزل ژنراتور ولوو پنتا می باشد که ساخت کشور سوئد بوده و دارای 110 درصد ظرفیت اضافه بار می باشد. موتورهای این ژنراتورها در سه حالت 4، 6 و 8 سیلندر، طرح خطی یا چیدمان طراحی می شوند. 820 اسب بخار قدرت و 1500 دور در دقیقه تولید می کند. آنها از سیستم خنک کننده آب و سیستم تنفسی توربوشارژ استفاده می کنند. توان ظاهری آن بین 94 تا 770 کاوا، ولتاژ آن بین 230 تا 400 ولت و شدت جریان آن بین 135 تا 1108 آمپر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.