فیلم تدریس خصوصی ریاضی هشتم فصل اول اعداد صحیح و گویا مثال 17

۳۵۸ بازديد

 

اغلب دانشآموزان با این دید که هم ریاضی و هم زیست درسهای سختی هستند اما ضریب زیست نزدیک به دوبرابر ریاضیست، زمان تمرین و مرور و جمعبندی ریاضی را کمتر و به زمان مطالعه و تمرین زیستشناسی اضافه میکنند. در آزمون هر سه گروه آزمایشی درس ریاضی به عنوان مهمترین درس این رشته ضریب ۴ دارد. هدف نهایی شما باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد و باید متناسب با هر شاگرد مطالب مفیدی را ارائه کنید. برای این شاگرد درست است شما نمی توانید خیلی تغییر بزرگی ایجاد کنید و ممکن است ایشان نتیجه بگیرند یا نه. نکته دیگر اینکه وقتی خودتان مطالب را خیلی خوب بلد هستید حتی از روی حرف زدن و اظهار نظر شاگرد خودتان می توانید تشخیص دهید که مشکل ایشان چیست و در کدام مبحث اشکال دارند و به بهترین شکل می توانید رفع اشکال را انجام دهید. 9- قیمت مناسبی برای کلاس های خصوصی ریاضی در نظر بگیرید: برای اینکه بتوانید شاگردهای بیشتری داشته باشید و در عین حال خودتان هم به درآمدهای خوبی برسید باید قیمت کلاس را مناسب در نظر بگیرید. ممکن است شاگردی داشته باشید که روز قبل از امتحان فقط برای رفع اشکال درس ریاضی با شما تماس گرفته باشد. در ضمن جزوه به نسبت کتاب خلاصه تر است و وقت کمتری می گیرد.

وقتی جزوه را درس می دهید شاگرد شما خیالش راحت است که مطالب مهم مطرح شده در کلاس اصلی مورد بررسی قرار می گیرد. تستهای ریاضی کنکور تجربی منتخبی از کنکور سالهای گذشته است و برای تمرین، دستگرمی و تخمین سرعت عمل در تست زدن بسیار به کار میآید. 10- اگر توانایی خوبی دارید ریاضی کنکور تدریس کنید: یکی از زمینه هایی که درآمد خوب و بالایی دارد فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور است. البته مثلا اگر از اوایل ترم با آموزشگاه تماس بگیرید ممکن است تا دو یا 3 ماه خبری از تماس نباشد و شاید هم سریع تماس بگیرند. اگر میخواهید از آن دسته معلمهایی باشید که استفاده از متدهای به روز برای تدریس ریاضی را سرلوح کارشان قرار میدهند، این مطلب از بلاگ کاراتدریس را از دست ندهید. تدریس آنلاین و اینترنتی داشته باشید. آموزش آنلاین ریاضی چگونه است؟ شما به سادگی میتوانید برای رزرو معلم خصوصی آنلاین یا حضوری اقدام نمایید. در حقیقت شما در این کلاسها، باید ششدانگ حواس خود را به معلم متوجه نمایید. اگر میخواهید بهشیوهای صحیح در مسیر آموزش ریاضی هفتم گامی بردارید، پیشنهاد میکنیم سری به سایت مدرسه مجازی آی نو بزنید و فیلم تدریس ریاضی هفتم، را مشاهده نمایید.

برای شروع به مطالعهی ریاضی و طراحی یک برنامهی مطالعاتی حرفهای کتاب درسی ریاضی هفتم، بهتر است ابتدا با سر فصلهای کتاب ریاضی هفتم آشنا شوید. تعداد شاگردهای بیشتری را جذب کنید و شاگردهایی که منزل ایشان نزدیک به هم است را در یک زمان هماهنگ کنید تا در مسیر وقت شما زیاد تلف نشود. 3- برای شروع کار با آموزشگاههای تدریس خصوصی همکاری کنید: اگر در زمینه تدریس خصوصی تجربه ای ندارید بسیار خوب است که از همکاری با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی فعالیت خودتان را آغاز کنید. اگر شاگردهایی داشته اید که خوب نتیجه گرفته اند فکر کنید ببینید چگونه عملکردی داشته اید که منجر به خوب نتیجه گرفتن شده است. شما به عنوان یک معلم و استاد خوب ریاضی باید بتوانید برای هر شاگردی که جذب می کنید از همان جلسات اول تدریس به شناخت خوبی از ایشان برسید و مطالب را به گونه ای ارائه کنید که کلاس مفید و پربازده باشد.

اگر قیمت کلاس را هم خیلی پایین در نظر بگیرید شاگردهای شما یا والدین ایشان فکر می کنند که یا شما استاد تازه کاری هستید که می خواهید به هر قیمتی شاگرد جذب کنید و یا کلاس های شما کیفیت خوبی ندارد. بچه ها حضور منظم شما در کلاس ریاضی مدرسه خیلی مهمه. از همکاری با آموزشگاهها به درآمدهای خیلی بالا نخواهید رسید اما همانطور که گفته شد برای کسب تجربه خوب است. باید به این نکته توجه داشته باشید که فراگیری نکات مهم ریاضی هشتم از اهمیت ویژهای برخوردار است و برای اینکه بتوانید تمامی این نکات را بیاموزید لازم است تا از یک ابزار حرفهای آموزشی مانند ویدیوهای مدرسه مجازی آی نو استفاده کنید. 12- با سایر اساتید دروس دیگر همکاری داشته باشید: فرض کنید که شما با یک معلم خوب فیزیک و یک استاد با تجربه شیمی همکاری دارید. جزوه کامل ریاضی دوازدهم تجربی هم در زمان شما صرفهجویی میکند و هم با مرور مداوم آن جزئیات و نکات چالشی در ذهنتان حک میشود.

اما من میخواهم از بیعدالتی دیگری صحبت کنم که شاید کمتر به آن توجه میشود ولی من آن را ریشهایتر و مهمتر از موارد ذکرشده میدانم. اما اگر اینطور فکر کنید نتیجه خوبی نمی گیرید. در ضمن، اگر شما به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور فعالیت داشته باشید و در این زمینه قوی عمل کنید و معروف شوید درامد شما بسیار بالا خواهد بود. در هر صورت برای کسب تجربه خوب است که از همکاری با آموزشگاهها فعالیت خودتان را شروع کنید تا راه و چاه را یاد بگیرید و متوجه شوید که این کار چه مزایا و معایبی دارد. دستکم روشن است که عملی کردن این پیشنهاد زحمت بسیاری را میطلبیده که شاید فراهم نبوده است. تصور کردن احجام از نماهای مختلف و همچنین تصور سطح مقطع احجام مختلف در صورت برش آنان از زاویه های مختلف نیز در این بخش بررسی می گردد. نکته ی مهم در تدریس این بخش این است که نباید تمرکز اصلی معلم و دانش آموز بر روی تبدیل واحد باشد چرا که هدف اصلی این بخش از کتاب پرورش قدرت درک و تصور از واحدهای اندازه گیری و انتخاب واحد مناسب و همچنین ابزار مناسب برای اندازه گیری است. وقتی بر درس مسلط هستید در کلاس به حل سوال فکر نمی کنید بلکه تمرکز کامل شما روی نحوه ارائه درس است و در نتیجه بسیار بهتر هم تدریس خواهید کرد.

باید سعی کنید کارهایی انجام بدهید که به یاد ایشان بماند و شما را به دیگران هم معرفی کنند. بسیاری از مدرسین سایت استاد سلام قادرند کتابهای آموزشی شما را در هر مقطعی که هستید با زبانی که نیاز دارید با شما بخوانند و به شما تدریس کنند و شما را قادر به فهم درس به زبان انگلیسی کنند. مثالها را با جزئیات کامل بیان کردهایم. ریاضی ششم یا هفتم و یا ریاضی کنکور و دانشگاهی، هر مقطعی را که تدریس می کنید سعی کنید با تسلط کامل در کلاس درس حاضر شوید. اگر روی این درس متمرکز شوید شناخته خواهید شد و می توانید شاگردهای زیادی را جذب کنید. همواره درس ریاضی را مطالعه کنید تا تسلط شما بیشتر شود. بسیاری از شاگردهایی که در کلاس های خصوصی ریاضی و سایر دروس شرکت می کنند حتی نحوه مطالعه درست را نمی دانند. البته آموزشگاهها اول به اساتید و مدرسین مورد اعتماد خودشان شاگرد معرفی می کنند و در ایام امتحانات وقتی تقاضا بیشتر می شود ممکن است با شما هم تماس گرفته شود. درس ریاضی بسیار پرمتقاضی است و دانش آموزان و دانشجویان در کل دوره تحصیل با آن سر و کار دارند.

بعد از شش سال دوره ی ابتدایی و دو دوره ی سه ساله متوسط، باید از نظر یادگیری مهارتهای زندگی -اجتماعی و حتی مهارتهای تخصصی در حد مطلوب و قابل قبولی باشد. بنابراین در عرض سه هفته یا 6 ساعت دانشآموزان در پایان کلاس باید بتوانند با یکدیگر در همین حد مکالمه داشته باشند و این به آنها کمک میکند اگر در محیط واقعی با یک فرد خارجی برخورد کردند بتواند با او این مکالمات را داشته باشند. معلمان ریاضی باید بتوانند این نکته را برای دانشآموزان جا بیاندازند که حل کردن مسائل ریاضی میتواند یک چالش باشد ولی هدف الزامی آن این است که دانشآموزان به یادگیری مفاهیم و روابط ریاضی بپردازند. ممکن است استاد و معلم اصلی درس ریاضی در دانشگاه یا مدرسه بعضی از مباحث را تدریس نکرده باشد و روی مباحث دیگری از درس ریاضی تاکید بیشتری کرده باشد. 15- از جزوه کلاسی شاگردهای خودتان در کلاس استفاده نمائید: بهترین منبع برای کلاس های خصوصی ریاضی جزوه ای است که خود شاگرد در کلاس های اصلی خودش یادداشت کرده است. نکته ی مهم در این بخش این است که دانش آموزان قبل از انجام محاسبات ابتدا درباره ی استراتژی و راه و روش خود فکر کنند و راه حل خود را ابتدا به صورت فارسی بنویسند و در ادامه محاسبات عددی را انجام دهند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بهترین معلم خصوصی ریاضی.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.