معنی برج العرب دبی

۵۲۴ بازديد

 

در بخش گالری موزه، اسناد تاریخی بسیاری مربوط به سیاست و اقتصاد دبی دیده میشود و علاوه بر آن، اشیاء قدیمی بسیاری مثل اسلحه، یونیفرم نظامیان، سکههای تاریخی وجود دارند، اما بیش از هر چیز معماری جالب بنا، کتابخانه و گالری تصاویر آن مورد توجه گردشگران هستند. امروزه این قلعه تبدیل به موزه دبی شده و خاطرات و تاریخ دبی از قبیل اسلحه، آلات موسیقی، سبک زندگی و آثار کشف شده را در دل دارد. نمایشگاههای موزه تمدن اسلامی شارجه، هزاران اثر هنری را در دل خود ذخیره کردهاند که تاریخ ساختشان به قرن هفتم تا بیستم میلادی برمیگردد. دریاچه مورد نظر در داخل یکی از بیابان های دبی است که آب آن هم بسیار گوارا است. بیش از ۱۰۰ گونه درخت و یک گونه بسیار نادر از جغد هم در این پارک دیده شده و ثبت شده است. اولین رکورد این جاذبه، زمانی ثبت شد که آن را تحت عنوان بزرگترین منطقه گردشگری، تفریحی، فرهنگی، هنری و خانوادگی در جهان تأسیس کردند. دهکده جهانی، درست همانند بسیاری از جاهای دیدنی دبی، رکوردهای بسیاری را ثبت کرده است. در سازه های بلند پدیده صعود جریان گرم به سمت بالا و سقوط جریان خنک را داریم، در نتیجه درهای چرخان همانند یک مکانسیم قفل کننده وارد عمل می شوند تا مانع از اثر دودکش شوند.

طاقهای گنبدی خانه بر ستونهایی بلند استوار است. علاوه بر این، این یکی از بلندترین هتلهایی است که میتوانید در سفرهای خود به دبی ببینید، این برج در جزیرهای مصنوعی شده قرار دارد که در فاصله 280 متری از هتل ساحلی سابق شیکاگو جای گرفته و با معماری خاص خود ، شهرتی جهانی دارد. در این خیابان شاهد بزرگترین صفحهی سینمای روی دریا به نام جی بی آر واک GBR walk و 36 برج خواهید بود که بخشی از آنها تجاری و بخشی دیگر گالری هستند. گالری کربن دوازده نیز انواع و اقسام مجسمهها و نقاشیهای مدرن و ارزشمند را نمایش میدهد که به 8 نمایشگاه تقسیم میشود. توجه کنید خیابانهای دبی به دو دستهی مخصوص رفت و آمد توریستها و خیابانهای پاتوق جوانان تقسیم میشوند. یکی از مسائل مهمی که در طول بازدید از جاهای دیدنی تاریخی دبی با آن روهبرو هستید، بحث رفت و آمد است، با کسب اطلاعات درباره نول کارت دبی این کار بینهایت ساده خواهد شد. این مجموعه سرپوشیده برای تمام سنین جذاب است و نحوه عملکرد اکوسیستم را برای تمام افراد، به زبانی ساده شرح میدهد. سیاره سبز یک جنگل بارانی استوایی سرپوشیده است که در سیتی واک دبی واقع شده است. هر بازی که تصورش را بکنید، از هر دورانی در تاریخ بازیهای رایانهای، در این شهربازی پیدا میشود. میهمانانی که در این هتل اقامت دارند می توانند علاوه بر اینکه از خدمات لوکس هتل بهرهمند می شوند، در کنار آن از بزرگترین مجتمع تفریحی شهر دبی نیز بهرهمند شوند.

در این مجموعه، با فرهنگ و تاریخ بیش از 90 کشور از خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آسیای دور آشنا میشوید. این موزه، نحوه شکلگیری این کشور را تا پیشرفت مناطق معروف دبی در سالهای 1968 تا 1974 در یک فضای 25 هزار متری نمایش میدهد. از ساخت برج خلیفه، بلندترین برج جهان، گرفته تا موزه آینده با معماری جالبش، دبی همیشه مصمم بوده که در ایدهها و طرحهایش از بقیه دنیا پیشی بگیرد.اما هزینه زیادی که پروژه جزایر جهانی دبی به همراه داشت، نشان میدهد که برخی از ایدهها برای اجرا بیش از اندازه بزرگ هستند. خیابان بلوار دبی Dubai Boulevard Street، به چند جاذبهی توریستی همچون برج خلیفه، دبی مال و فواره دبی مال نزدیک است. در اینجا از بهترین و معروفترین مراکز خرید دبی خواهیم گفت، معرفی کوتاهی از دبی مال می کنیم و می گوییم که از دبی چی بخرید به صرفه خواهد بود. خیابان السیف در کنار خور دبی و با طولی برابر ۱.۸ کیلومتر، یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی دبی محسوب میشود. با توصیفاتی که از این پارک مطرح است، احتمالاً دریافتهاید که گاردن گلو یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب است. در میان جاهای دیدنی دبی، این مکان تنها جایی است که سالانه بیش از 1200 مراسم و فستیوال در آن اجرا میشود که از بین آنها کنسرتهای رایگان طرفداران بسیاری دارند. یکی از مشهورترین موزه های دبی، موزه آینده است، که در کنار بزرگراه شهر، جاده شیخ زاید، مفتخر است. برج العرب در مکانی و نقطه ای از دبی ساخته شده است که دید بسیار زیبایی دارد و از هر نقطه این شهر می توانید قسمتی از برج العرب را مشاهده نمایید که تا حدودی به یکی از نماد های اصلی شهر دبی نیز تبدیل گردیده است و بسیاری از مسافران با این برج به خوبی آشنایی دارند. طبق نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی حوالی ساعت 17:00 است، زیرا در این بازه زمانی از روز، منظره غروب خورشید بسیار دلنشین است.

شاید زمانی که در خیابانهای شهر اعجابانگیز دبی قدم میزنید، در مورد گذشته آن و مراحل برپا شدن و پیشرفتش سؤالات بسیاری به ذهن شما خطور کند؛ در برخی از موزههای این شهر مانند موزه اتحاد و موزه دبی به بیشتر سؤالاتی که دارید، پاسخ داده خواهد شد. به هر حال دوستداران تاریخ به هر جایی که بروند، از گذشته آنجا سؤال میپرسند. با این حال هیچیک از این مواردی که گفتیم دلیل اصلی محبوبیت این جاذبه نزد توریستها نیست، بلکه طراحی خاص و دلنشین آن، دلیل اصلی محبوبیتش برای توریستها محسوب میشود. در حال حاضر آتلانتیس یکی از مهمترین و عالی ترین جاذبه های دبی است. لگولند را باید یکی دیگر از پارکهای آبی محبوب در دبی دانست ک متعلق به به شهربازیهای زنجیرهای لگولند است. بزرگراه شیخ زاید طول 560 کیلومتری دارد و از طولانیترین خیابانهای دبی محسوب میشود که با 8 لاین در دبی خودنمایی میکند. آسانترین راه رسیدن به نخل جمیرا از طریق مونوریل است، که میتوانید پس از ورود به خط رد لاین و پیاده شدن در ایستگاه نخیل به آن برسید. بزرگراه شیخ زاید از پارک زعبیل شروع شده و به سمت ابوظبی ادامه دارد که در سفر به دبی حتما از این خیابان گذر میکنید زیرا در جاده شیخ زاید مرکز خریدی چون ابن بطوطه (از بزرگترین و مشهورترین مراکز خرید دبی)، دبی مارینا (بلندترین زیپ لاین امارات دبی)، رستورانها و کافه و شرکتهای تجاری معروفی قرار دارند. این خیابان مترو نیز دارد.

این خانه 4 بادگیر بزرگ دارد که در بیشتر خانههای کویری نیز نمونههایی از آن مشاهده میشوند. از آنجایی که مراقبت از ثروت شهر، برپایی مرکز حکومت و یک دژ مستحکم اصلیترین نیازهای مردم بود، در نیمه دوم قرن هجدهم این قلعه را ساختند. آبنمای نزدیک برج خلیفه نیز یکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که مثل بسیاری از جاهای دیدنی این شهر، رکوردهای جهانی مختلفی را به خود اختصاص داده است. راههای دیگری نیز برای بازدید از برج العرب وجود دارد اما باید هزینه صرف کنید. این یک نام مناسب برای این جاذبه در دبی است زیرا به ساکنان و گردشگران اجازه می دهد تا به طور یکسان منظره ای از مناظر معروف مانند برج العرب ، پالم جمیرا و برج خلیفه را از منظر کاملاً جدید ببینند. هتل برج العرب دبی یکی از گران ترین هتل های جهان به شمار میرود. این خیابان با وجود زیبایی بسیار، جزو گران قیمتترین مناطق دبی است که برج العرب، نماد دبی در این خیابان قرار دارد. در این خیابان قشر متوسط زندگی میکنند و امکانات آن نسبت به خیابان جمیرا دارای قیمت ماشین های اجاره ای دبی بسیار مناسبتری هستند. خیابان جی بی آر GBR St دبی برای علاقهمندان به هنر، دیدن گالری نقاشی و حتی تماشای تئاتر خیابانی بسیار بینظیر خواهد بود. خیابان جی بی آر دبی به سبک اروپایی ساخته شده است و کافه و رستورانهای مجللی نیز دارد؛ همچنین در این خیابان رویدادهای فرهنگی و هنری متعدد مانند جشنوارههای صنایع دستی دبی، جشنوارههای تئاتر و موسیقی خیابانی به صورت رایگان برگزار میشوند.

Free photo beautiful lake in mountains استانبول هم امنیت بالایی دارد؛ اما باید از برخی محلههای آن دوری کنید تا از جیببری در امان بمانید. پارک ژوراسیک هم که نیازی به تعریف و توضیح ندارد. خانوادههایی که کودک خردسال (زیر سه سال) دارند، نیازی به خرید بلیط برای کودکشان نخواهند داشت و خدمات رایگان به آنها تعلق میگیرد. بلیط های چرخ و فلک دبی شامل سه دسته می شوند که می توان آن ها را یا به صورت آنلاین خریداری کرده یا به صورت حضوری. طراحی حروف عربی به نحوی صورت گرفته است تا بهترین تعادل ممکن بین تهویه مطبوع، نور طبیعی و گرمای خورشیدی صورت بگیرد و زیباترین چشمانداز را از لحاظ معماری ارائه دهد. موزهی دبی در قلعهی قدیمی الفهیدی قرار دارد که آثاری از قبور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰هزار سال پیش موجود در دبی در آن به نمایش گذاشته شده است. قرار گرفتن دبی در لیست شهرهای پر توریست باعث شده تا مسئولان آن همواره به فکر خلق مکانی جذاب و متفاوت باشند. شهربازی موشن گیت دبی با بهره گرفتن از شخصیت های کارتونی استودیوهای فیلم سازی مطرحی نظیر لاینز گیت (Lionsgate)، کلمبیا پیکچر (Columbia pictures) و دریم ورکس (Dreamworks) فضایی طراحی کرده است که یادآور انیمیشن های خاطره انگیز دوران کودکی مانند کارتون زیبای شرک است. ورودی هر کشور با در نظر گرفتن سبک معماری اصیل آن طراحی شده است و در بخش معرفی آن، مهمترین نمادهای هر کشور معرفی میشود. بههمین دلیل از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد. این موزه در کریک که یکی از مناطق معروف دبی است، قرار دارد. یکی دیگر از قسمت های جالب مرکز تفریحی دبی پارک اند ریزورت، یک شهربازی زیبا و خاص به نام شهربازی موشن گیت دبی است. هنرمندان با استفاده از گل، عناصر طبیعت را به صورت هنری و زیبا بازسازی میکنند و تجربه دیدن این آثار هنری برای بازدید کنندگان باغ گل دبی بسیار شگفتانگیز و جذاب است.

در این بخش از سعادت رنت بهترین خیابان های دبی را معرفی میکنیم تا اگر قصد رانندگی در این شهر مدرن را دارید، بدون نگرانی در آن بگردید بخصوص که خیابان های دبی در شب بسیار زیبا و جذاب هستند. در این خیابان شاهد شلوغی و ازدحام جمعیت خواهید بود زیرا مرکز خریدی همچون مرکز خرید بزرگ الغدیر و بهترین هتلهای پنج ستارهی دنیا در این خیابان قرار دارند که هر گردشگری با حضور در آنها میتواند از بهترین امکانات بهرهمند شود. ساحل کایت در پشت دانشگاه وولونگونگ قرار گرفته و از زیباترین سواحل دبی نام برده میشود. ساحل کایت را باید یکی از اجتماعیترین سواحل دبی دانست که میتوانید در آنجا دوستانی با علایق مشترک پیدا کنید. ساعت کاری ساحل کایت دبی یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است. ساحل لامر، میتواند یکی زیباترین جاهای دیدنی دبی برای توریستها باشد. اگرچه قدمت تاریخی مسجد جمیرا آنقدرها هم زیاد نیست و حدود 4 دهه از ساخت آن میگذرد، اما اهمیت معماری و فرهنگی آن به حدی است که این جاذبه در لیست یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی قرار میگیرد. فراموش نکنید که این جاذبه گردشگری از ماه اکتبر تا فوریه باز است، پس اگر با تور دبی مهر سفر کردید، این جاذبه دبی را از دست ندهید.

قبل از بازدید از این موزه، فراموش نکنید که کارت حافظه و باتری کافی برای دوربینهای خود بههمراه داشته باشید، زیرا عکسهایی که در این مکان میندازید، قطعاً خاطرات چند سال آینده شما را خواهند ساخت. سیاره سبز یا گرین پلنت دبی، جنگلی بارانی در دل کویر است که به محل زندگی بیش از 3 هزار گونه گیاه، پرنده و سایر جانداران تبدیل شده و جزئیات حیات هر یک از آنها را برای بازدیدکنندگان بهنمایش میگذارد. کابینهای چرخ و فلک عین دبی میتوانند مجموعاً ۱۷۵۰ نفر را در دل خود جای دهند. مساحت این پارک حدود 16 هکتار است و در جایجای آن اشکال مختلفی از حیوانات و گیاهان دیده میشود. تور مراقب از حیوانات به شما این فرصت را میدهد که نحوه غذا دادن به حیوانات آبزی، شیوه تمیزکردن آکواریوم، بخش قرنطینه حیوانات و همچنین آزمایشگاه آکواریوم را ببینید. در دبی هر سال دو بار فستیوال خرید برگزار می شود که فرصت بسیار مناسبی برای خریداران است . شبستان اصلی این مسجد ستونهای بسیاری دارد و نقش و نگارهای سقف و تزییناتش بسیار دیدنی هستند. پیادهروی بر سقف شیشهای این جاذبه نیز از فعالیتهای محبوب بین گردشگران است. وسعت این جاذبه بهشتی 72 هزار متر مربع است که حدود 150 میلیون گل را در خود جای داده؛ بههمین دلیل عنوان بزرگترین باغ گل در جهان را از آن خود کرده است. را بچید. همچنین به عنوان سوغات هم میتوانید انواع ادویه جات، فرش و دیگر صنایع دستی این کشور را خریداری کنید.

زیر مجموعههای گاردن گلو شامل 5 بخش مختلف میشوند و رویهمرفته، در آنها 10 میلیون لامپ ال ای دی در نهایت دقت کنار هم چیده شدهاند تا یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی را بسازند. دبی یکی از بهترین و زیباترین مقاصد تفریحی است و به علت شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانیاش، در اکثر مواقع میزبان مسافران زیادی از تمام دنیاست. قطعا نمیشود فقط تنوع در سرسره ها را برای انتخاب این پارک در نظر گرفت، به دلیل اینکه اکثر پارک های آبی دبی دارای انواع متنوعی ازوسایل بازی های آبی هستند. بنای اصلی این خانه در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید بهگونهای طراحی و ساخته شد که او بتواند از ایوانها و غرفههای مشرف به دریا فعالیت کشتیهایش را زیر نظر داشته باشد. در این مرکز خرید برای ۴۰۰۰ خودرو فضای پارکینگ در نظر گرفته شده است و برندهای مشهور جهان در فروشگاههای آن عرضه میشوند. در خیابان السیف دبی زبان عربی را زیادمیشنوید و بیشتر زنان در آن از چادر عربی استفاده میکنند؛ همچنین در بازار السیف میتوانید بهترین ادویهها را پیدا کنید. برای سفر به دبی بهتر است اطلاعات دقیقی در زمینهی این خیابانها داشته باشید تا با آشنایی بهترین خیابان های دبی به راحتی هتلهای لوکس و مکانهای تفریحی آن را پیدا کنید. موقعیت این مجموعه در منطقه البارشا، یکی از مناطق معروف دبی است. یکی از محبوبترین بخشهای السرکال، مجموعه خط سوم «Third line» آن است که آثار هنری خاورمیانه و ایران را شامل میشود.

جمعیت کل امارات متحده عربی حدود هفت میلیون نفر میباشد که از این میان کمتر از یک میلیون نفر آن بومی و بقیه مهاجر میباشند. یکی از موزه های هنری عجیب در کل دنیا همین موزه است. اتاقهای پر از آینه، تونل چرخان، تصاویر عجیب و غریب و شعبدههای بصری، همگی در این جاذبه به بهترین شکل ممکن نمایش داده میشوند. نمایشهای فرهنگی از مهارتها و آداب و صنایعدستی محلی کشورها، جزو جاذبه غرفههای مختلف است. تجربیات نابی که در دهکده جهانی خواهید داشت، فقط به تماشای آثار تاریخی کشورها محدود نیست، بلکه در این مجموعه میتوانید صنایعدستی کشورهای دیگر را خریداری کنید و غذاهای محبوبشان را هم امتحان کنید. آقایان هم می توانند با مراجعه به فروشگاه لیوایز و تامی هایلفیگر حداقل 30% تخفیف و فروشگاه سوپردرای با 30 تا 70% تخفیف محصولات با کیفیت همراه با قیمت های استثنایی دریافت کنند. همچنین اگر به دنبال خرید بهترین سوغات دبی هستید، بد نیست به فروشگاه موزه سربزنید و نگاهی به قهوهجوشهایش بیندازید. بد نیست اشاره کنیم که یک مسیر پیاده در این دریاچه تعبیه شده است که گردشگران از طریق آن میتوانند نمایش فواره دبی را از فاصله 9 متری تماشا کنند. در فضای بین بال ها یا همان V شکل یک atrium بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.