صرافی ارز دیجیتال چیست؟

۳۷۰ بازديد


صرافی ارز دیجیتال یک مدل تجاری و مکانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال است که بخش مهمی از این بازار بزرگ را تشکیل می دهد. صرافی ها به مشتریان اجازه می دهند ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را به سایر ارزهای دیجیتال یا فیات تبدیل کنند.

قیمت بیت ارز دیجیتال در صرافی بر اساس خرید و فروش به دست می آید و اگر تقاضا برای خرید ارز زیاد باشد، قیمت افزایش می یابد و اگر تقاضا کم باشد، قیمت کاهش می یابد. صرافی های دیجیتال از نظر کارایی و امکانات با یکدیگر تفاوت دارند و ممکن است مانند صرافی های سنتی در مکانی خاص دفتر داشته باشند و یا خدمات خود را به صورت حضوری و آنلاین به مشتریان ارائه دهند.

این صرافی ها در خرید ارز دیجیتال  معمولاً به عنوان واسطه عمل می کنند که در آن کاربران با ثبت سفارش خرید و فروش در صرافی معاملاتی را انجام می دهند و صرافی ها درصدی از هر معامله را به عنوان پاداش برای خود می گیرند و ارزهای مختلف کیف پول آن ارز را پشتیبانی می کنند. در وب سایت خود به کاربران اجازه می دهد تا ارزهای مختلف را به صرافی وارد کنند و آنها را در آنجا نگه دارند تا برای تراکنش های خود استفاده کنند. همچنین نوع دیگری از صرافی وجود دارد که مستقیماً با صاحبان وب سایت سروکار دارد. به طور کلی، این هاب ها ماهیتی محلی دارند و خدمات خود را به کاربران یک کشور خاص ارائه می دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.