عوارض استفاده از کرم پودر

۳۶۳ بازديد


به گفته دکتر پریچار کافی: متأسفانه امروزه در برخی از جوامع آرایش بیش از حد انجام می شود که باعث بروز مشکلات پوستی و اجتماعی نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از پوست و شاداب نگه داشتن پوست ضروری است، گفت: مهم ترین موضوع مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن آن و جلوگیری از از دست دادن رطوبت پوست است که با مرطوب کننده مناسب انجام می شود.

کفایی استفاده از کرم های ضد آفتاب را مهمتر از مرطوب کننده ها دانست و گفت: ضدآفتاب های مناسب باید بر اساس نوع پوست انتخاب شوند و استفاده مناسب از ضدآفتاب ها نقش نرم کنندگی و همچنین محافظت از پوست در برابر اثرات نور خورشید را ایفا می کند. کارشناسان افزودند: خوشبختانه امروزه ضدآفتاب های مختلفی در شرکت های معتبر آرایشی و بهداشتی تولید می شود و بیشتر آنها را می توان به جای کرم پودرها که عوارض کرم پودرها را ندارند، استفاده کرد.

وی درباره کرم پودر آرایشی گفت: کرم پودر آرایشی با ایجاد لایه ای بسیار ضخیم بر روی پوست، عملکرد طبیعی پوست را مهار کرده و در ایجاد انواع آکنه و جوش نقش دارد. کافی توضیح می دهد که از یک مرطوب کننده مناسب استفاده می کند. کرم ضدآفتاب مناسب در شب و روز که شخصیت آرایشی و محافظتی مناسب و خوبی ایجاد می کند، درباره دیگر عوارض لوازم آرایشی گفت: استفاده از لوازم آرایشی به ویژه انواع پایین باعث ایجاد اگزمای تماسی به اشکال مختلف بر روی پوست می شود. صورت، به خصوص اطراف پیشانی و چشم

مشکلات پوستی ناشی از این محصولات در محصولاتی که این افزودنی ها حساسیت زا نیستند کمتر خواهد بود. از طرفی مواد نگهدارنده باعث ایجاد واکنش های پوستی می شوند، وجود آنها از رشد و گسترش قارچ ها و باکتری هایی که باعث عفونت های پوستی می شوند جلوگیری می کند و محصول را از اثرات مضر اکسیژن و نور محافظت می کند. نمونه هایی از این نگهدارنده ها عبارتند از پارابن، ایمیدازولیدینیل اوره، فنوکسی اتانول، فرمالدئید و غیره که روی برچسب محصول نشان داده شده است. انتخاب نوع محصول در محصولات آرایشی بسیار مهم است، زیرا به مدت طولانی روی پوست باقی می‌مانند، بنابراین این ترکیبات نباید حساسیت‌زا و تحریک‌کننده باشند و منافذ پوست را مسدود نکنند و باعث آکنه شوند. پوست.

ضد آفتاب با فیلتر SPF مناسب

افرادی که عادت به استفاده از انواع کرم های روشن کننده دارند و حتی به فکر استفاده از آن برای شادابی پوست خود هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که کرم های روشن کننده اثر موقت و کاذب دارند. استفاده طولانی مدت از این محصولات آرایشی نه تنها منجر به عوارضی مانند لک و پیری زودرس می شود، بلکه قطع مصرف آنها باعث خشکی شدید پوست می شود. از آنجایی که چنین محصولاتی خطر آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد، استفاده از آنها به خصوص در دوران نوجوانی توصیه نمی شود.

نکته مهم دیگری که گاهی مصرف کنندگان را گمراه می کند این است که درج SPF یا سطح محافظت روی تیوپ کرم دلیلی بر خاصیت محافظتی آن در برابر نور خورشید نیست. اغلب اعتقاد بر این است که افراد برای مدت طولانی بدون استفاده از کرم ضد آفتاب و با استفاده از کرم سبک با سطح حفاظت پایین در معرض نور خورشید قرار می گیرند.

نور خورشید به پوست آسیب می زند بهتر است هر فردی با متخصص پوست مشورت کند و با توجه به نوع پوست، کرم روشن کننده مناسب را انتخاب کند کارشناسان معمولا قبل از استفاده از کرم پودر کرم هایی را توصیه می کنند که از شما در برابر اشعه خورشید محافظت می کند یا محافظت مناسب در برابر آفتاب را توصیه می کنند.

ادامه مطلب: https://moorashin.com/product/کرم-پودر-مات-۲۴ساعته-بورژوا-bourjois-air-mat-foundation/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.