فن حرارتی گازی بدون دودکش

۳۸۹ بازديد


شروع فصل سرما باعث افزایش خرید وسایل گرمایشی می شود. البته استفاده از هر وسیله ای که طبیعی باشد، مزایا و معایبی دارد. بخاری بدون دودکش همانطور که مشخص است دودکشی برای حذف گازهای سمی از سوخت ندارد. اما این سوال پیش می آید که آیا استفاده از بخاری بدون دودکش برای سلامتی مضر است یا خیر؟ در زیر مزایا و معایب گرمایش گازی بدون فن دودکش را بررسی می کنیم.

استفاده از اجاق گاز بدون دودکش به دلیل ایجاد گاز مونوکسید کربن می تواند خطرناک باشد اما در صورت استفاده در مکانی که جریان و گردش هوا وجود دارد احتمال این خطر به صفر می رسد. استفاده از تهویه مناسب در محلی که از بخاری بدون دودکش استفاده می شود بسیار مهم است. یکی از مکان هایی که می توان از بخاری های بدون دودکش برای گرمایش استفاده کرد، مغازه ها و فروشگاه ها هستند.

فناوری به کار رفته در تولید این نوع بخاری عملکرد شعله را بهینه می کند. بنابراین ترکیب اکسیژن و گاز به یک نسبت می رسد و کمترین مقدار اکسیژن و گاز با هم ترکیب می شوند و شعله بزرگتری تشکیل می دهند. علاوه بر این، مونوکسید کربن کمتری تولید خواهد شد.

هنگام استفاده از بخاری بدون دود، زمانی که محیط گرم است، رطوبت محیط را از بین می برد و هوای اطراف را خشک می کند، می تواند باعث مشکلات تنفسی شود، بنابراین بهتر است هنگام استحمام در وان آب باشید. از بخاری بدون دودکش استفاده کنید، آن را طوری تنظیم کنید که رطوبت محیط را بپوشاند.

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که از استفاده از بخاری بدون دود می ترسند؟ در مطلبی که امروز برای شما آماده کرده ایم به تحلیل کار، عملکرد و مزایا و معایب این کنسول ها می پردازیم.

بخاری گازی بدون دودکش

اصل کار بخاری گازی به این صورت است: ابتدا گاز شهری از طریق لوله های گاز وارد محفظه گرمایش شده و شعله حرارتی توسط شعله فندک مشتعل می شود. در بخاری های گازی از سوخت گاز خطرناک و پرطرفداری به نام مونوکسید کربن تولید می شود که بسیار کشنده است.

در بخاری های معمولی با دودکش، گاز سمی مونوکسید کربن از طریق دودکش و لوله های اگزوز به خارج از ساختمان منتقل می شود. قرار گرفتن صحیح لوله اگزوز و مسدود نشدن دودکش مهمترین مسئله در مورد بخاری های برقی دودکش دار است.

همانطور که از نام آن پیداست، بخاری های بدون کوره دارای لوله اگزوز نیستند. از این بخاری ها می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد. با این حال، استفاده از این بخاری های مدرن بستگی به شرایط دارد. اگر اتاق دارای پارامترهای لازم باشد، مجاز به نصب بخاری بدون اجاق گاز است.

البته رادیاتورهای بدون دودکش چون لوله اگزوز ندارند مقدار مونوکسید کربنی که تولید می کنند کم است.

کنتور بدون گاز و کم مصرف بسیار کارآمد بوده و با هزینه کم و مصرف انرژی کم وارد بازار شده است.

سیستم های تهویه مطبوع بدون داکت برای استفاده در داخل ساختمان طراحی شده اند و اجازه می دهند هوا به سرعت و بدون نیاز به دودکش وارد و خارج شود.

بخاری بدون دودکش فن چیست؟

شاید تا به حال فن پشت برخی از بخاری های گازی بدون دود را دیده باشید و همیشه این سوال را داشته باشید که چرا این فن در بخاری تعبیه شده است. دلیل قرار دادن فن ها در پشت این بخاری ها این است که گرمای تولید شده توسط بخاری به سرعت از طریق فن های موجود در اتاق پخش می شود.

مزایای گرمایش بدون دودکش

بخاری بدون دودکش وزن سبکی دارد و به راحتی قابل حمل و استفاده در محیط های مسکونی و تجاری می باشد.

چنین بخاری هایی به راحتی نصب می شوند و حتی می توان آنها را به دیوار نصب کرد.

با استفاده از بخاری های بدون دود می توان هزینه سوخت را کاهش داد.

در مقایسه با بخاری های دودکشی، ارزان تر هستند.

بخاری های دودکشی گرمای یکنواخت را در سراسر محیط تولید می کنند.

معایب استفاده از بخاری بدون دودکش

بخاری بدون دودکش در فضایی بدون تهویه مطبوع می تواند در دراز مدت سلامت شما را به خطر بیندازد.

بخاری های بدون دودکش، آلاینده های مضر را در جو منتشر می کنند.

برخی افراد در تنفس مشکل دارند

بخاری بدون لوله بخریم یا لوله؟

یک سوال که همیشه می تواند برای شما پیش بیاید و باعث ترس و تردید شود این است که آیا باید بخاری بدون دودکش بخرید یا نه؟

با وجود پیشرفت های تکنولوژی، اقدامات ایمنی به کار رفته در بخاری های بدون دود مانند ترموکوپل ها این خطرات را تا حد زیادی کاهش داده است. اگرچه این نوع بخاری دارای ویژگی های ایمنی است، اما استفاده از آن در محیط های بسته مانند حمام، انبارها و مکان هایی که تهویه مناسبی ندارند توصیه نمی شود.

هنگام استفاده از بخاری های بدون دودکش چه نکات ایمنی باید رعایت شود؟

نشت گاز را بررسی کنید

بخاری بدون دود خود را حداقل سالی یک بار توسط متخصصان سرویس کنید.

در فضاهای بسته استفاده نکنید و از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید.

سیستم ایمنی ODS در اجاق گاز بدون دودکش چیست؟

ODS یا Pilot Safety Detection System یک سنسور ایمنی در دیگهای بخار بدون دودکش است. که می تواند بسیاری از بار شما را از بین ببرد و نگران خطر نشت گاز باشد.

این سیستم امنیتی هوای محیط را تشخیص می دهد و اگر میزان اکسیژن اتاق کمتر از مقدار استاندارد (18-20%) باشد، جریان گاز قطع شده و بخاری به طور خودکار خاموش می شود. توجه داشته باشید که بخاری در هنگام خرید این ویژگی را دارد. در غیر این صورت استفاده از آنها بسیار خطرناک و ممنوع است.

قیمت بخاری گازی بدون دودکش

کولر گازی بدون دودکش در مدل ها و برندهای مختلفی تولید می شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و بسته به کیفیت قیمت های متفاوتی نیز دارند. از سوی دیگر، سنسورها و سیستم های تعبیه شده در بخاری ها بر هزینه های آنها تاثیر می گذارد. البته مدل های فن دار قیمت بالاتری نسبت به مدل های استاندارد دارند.
رجوع به مقاله: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.