همه چیز درباره لمینت دندان

۴۳۰ بازديد



اکثر افراد از دندان های زرد و نامنظم خود ناراضی هستند که باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود، اما با پیشرفت علم دندانپزشکی در دنیای مدرن، روش های مختلفی برای رفع این گونه مشکلات ابداع شده است که از جمله آنها می توان به روکش ها اشاره کرد. یکی از این روش ها است. مواد بسیار نازک و نسبتاً بادوام به نام لمینت های دندان از مواد همرنگ دندان ساخته می شوند و با پوشاندن سطح خارجی دندان ها با کمترین عوارض، ظاهر دندان ها را بهبود می بخشند. داشتن دندان های زیبا و یکدست در کنار رنگ آنها به انسان اعتماد به نفس می دهد و به او این امکان را می دهد که به راحتی بدون هیچ خجولی با دیگران ارتباط برقرار کند. انواع لمینت های دندانی لمینت ها از نظر جنس و ساخت متفاوت هستند و به دو دسته 1-کامپوزیت، 2-سرامیک، 3-سبک تقسیم می شوند.

لمینت کامپوزیت

به طور کلی با لمینت ها ماشک دندان ها را تیز می کند اما با لمینت های کامپوزیت دندان ها خیلی تیز نیستند که در مقایسه با لمینت های سرامیکی می تواند نکته خوبی باشد. از نظر هزینه، این نوع لمینت از قیمت پایین و ثبات رنگ پایینی برخوردار است

لمینت سرامیکی

در مقایسه با ورق های کامپوزیت، ورق های سرامیکی نه تنها ثبات رنگ بیشتری دارند، بلکه پایدارتر، بادوام تر و زیباتر به نظر می رسند. لمینت های چینی دندان که پرسلن نیز نامیده می شود از یک سری لایه های نازک سرامیک تشکیل شده است.

زیور آلات

لومینیرها نازک ترین نوع لمینت دندان هستند. با لومینیر دندان کمترین درجه تیزی را دارد یا در مواردی اصلا تیز نمی شود. لامپ ها با اسکن لیزری دیجیتال دندان ها و به طور کامل با دوربین cad ساخته می شوند.

لمینت دندان چه نوع افرادی برای لمینت دندان مناسب هستند؟

با توجه به سلیقه مشتری طرح لبخند را ویرایش و زیبا کنید

لمینت شکل بسیار مناسبی برای افرادی است که فاصله زیادی بین دندان های خود دارند و یا در موقعیت های نامناسبی مانند ( افتادن یا بیرون زدگی) قرار دارند، این افراد می توانند برای فرم دادن به دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنند. ببخش و آشفتگی را صاف و یکنواخت کن. .

گاهی اوقات افراد دچار تراشیدن و ترک خوردن دندان های خود می شوند که در این صورت روکش دندان می تواند گزینه مناسبی برای رهایی از این مشکلات باشد.

بسیاری از افراد برای درمان و رفع مشکلات جزئی دندان های خود مانند کج بودن و ... مراجعه می کنند.

گاهی اوقات کارهایی مانند خوردن غذا با دانه های رنگی، سیگار کشیدن، دندان قروچه کردن، کشیدن دندان، نوشیدن زیاد قهوه و غیره.

لمینت دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

لمینت برای افرادی که دندان قروچه می کنند توصیه نمی شود. به این دلیل که تراشیدن به دندان آسیب می زند و به مرور زمان می تواند آسیب جدی به دندان وارد کند.

افرادی که مینای دندان آنها به شدت فرسایش یافته و بافت مینای آنها ناکافی است. این گونه افراد بهتر است به جای لمینت دندان از روکش های موجود دندان استفاده کنند.

افرادی که دارای پوسیدگی های وسیع هستند نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند.

افرادی که از مواد اسیدی یا تلخ استفاده می کنند نمی توانند از لمینت برای حل مشکلات دندان استفاده کنند.

بریس های دندانی نیز برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه نمی شود.

اگر فردی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کند، نباید دندان های خود را لمینت کند زیرا لمینیت نیاز به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم دارد.

ادامه پست: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.