نکات مهم در دندانپزشکی کودکان

۴۸۶ بازديد


با دانستن نکات مهم در دندانپزشکی کودکان می توانید بهتر از دندان های کودکان خود محافظت کنید به طور خلاصه، در اینجا حقایقی در مورد دندانپزشکی کودکان وجود دارد که به شما کمک می کند کار خود را به خوبی انجام دهید آیا می دانستید که دندان های نوزادان حتی قبل از تولد شروع به رشد می کنند؟ با این حال، دندان های لبی حداقل تا شش ماهگی ظاهر نمی شوند دندان های بیشتری رشد می کنند تا زمانی که کودک با رسیدن به بلوغ (معمولاً در حدود سن 3 سالگی) مجموعه کاملی از دندان ها را به دست آورد.

در عرض چند سال، این دندان های شیری شروع به افتادن می کنند تا فضایی برای دندان های دائمی باز شود. در هر صورت، در این مدت نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. در ادامه، به برخی از حقایق مهم در مورد سلامت دندان کودکان نگاه خواهیم کرد. به کلینیک دندانپزشکی دکتر بپیوندید. محمدی.

نکات مهم در دندانپزشکی کودکان چیست؟

در اینجا موارد مهمی وجود دارد که باید در مورد سلامت دندان کودک خود به خاطر بسپارید:

پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری دوران کودکی است

پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری دندانی در کودکان است. زمانی که پوسیدگی دندان درمان نمی شود دندان های کودکان از بین می رود و این می تواند در دراز مدت بر سلامت کلی آنها تأثیر بگذارد. آمار نشان می دهد که بیش از 42 درصد از کودکان 2 تا 11 ساله دچار پوسیدگی دندان می شوند. پوسیدگی دندان پنج برابر بیشتر از آسم دوران کودکی و 20 برابر بیشتر از دیابت شایع است.

می توان از شکاف ها اجتناب کرد

حفره ها ممکن است شایع باشند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از آنها پیشگیری کنید.

به طور خاص، فلوراید می تواند از مراحل اولیه پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و آن را معکوس کند. اما آیا می دانید چگونه کار می کند؟ فلوراید یکی از مهمترین نکات در دندانپزشکی اطفال است و نقش مهمی در رشد دندان دارد. در واقع این ماده به تقویت مینای دندان کمک می کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که فلوراید نمی تواند فضا را بازگرداند.

آب نبات تنها عامل پوسیدگی دندان نیست

شکی نیست که خوردن شیرینی ها قطعا می تواند منجر به پوسیدگی شود. با این حال، این تنها چیزی نیست که بر کاهش تأثیر می گذارد. همانطور که احتمالا می دانید، انواع مختلف مواد غذایی می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. به طور خاص، تنقلات نشاسته ای مانند کلوچه، کراکر یا نان می توانند احتمال ایجاد حفره در نوزاد را افزایش دهند.

این نباید خیلی تعجب آور باشد، به هر حال، پوسیدگی دندان توسط باکتری های تولید کننده اسید که کربوهیدرات مصرف می کنند، ایجاد می شود. به عبارت دیگر، حفره ها توسط میکروارگانیسم هایی ایجاد می شوند که قند ناشی از خوردن کربوهیدرات ها را می خورند. تمیز کردن دندان های کودکان پس از خوردن این غذاها یکی دیگر از مراحل مهم در دندان کودکان است.

- کودکان باید تا یک سالگی به دندانپزشک مراجعه کنند

طبق گفته آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا، شما باید پس از یک سال کودک خود را نزد دندانپزشک اطفال ببرید. به یاد داشته باشید که دندان های شیری به دلایل زیادی بسیار مهم هستند. نه تنها به جویدن کودکان کمک می کند، که برای تغذیه خوب ضروری است، بلکه دندان های کودکان نیز نقش مهمی در رشد گفتار دارند.

نباید فراموش کرد که دندان های شیری به حفظ موقعیت دندان های دائمی کمک می کنند، بنابراین مراقبت از آنها باید در اولویت قرار گیرد.

  • محافظت از دندان ها از ابتدا مهم است

    یکی دیگر از موارد مهم در دندانپزشکی اطفال مراقبت صحیح از دندان از ابتدا حتی قبل از دندان های شیری است. قبل از مسواک زدن، لثه های کودک را دو بار با یک مسواک یا پارچه نرم تمیز کنید. این کار لثه های آنها را از باکتری ها تمیز نگه می دارد و آنها را برای مسواک زدن آماده می کند.

    پس از رشد دندان های کودک، بهتر است آنها را به طور مرتب با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. در حالت ایده آل، شما باید آنها را دو بار در روز مسواک بزنید.

    - مکیدن شست می تواند باعث ناهماهنگی دندان ها شود

    مکیدن انگشت یک عادت بسیار رایج در بین کودکان است. حتی اگر به فرزندتان گفته باشید که این یک عادت بد است، آیا تا به حال به ذهنتان خطور کرده است که این عادت می تواند منجر به نامرتبی دندان ها شود؟

    دندان‌های شیری شکننده هستند و نیرویی که در هنگام دست‌کاری با انگشت شست به آن‌ها وارد می‌شود، در آینده منجر به نامرتبی دندان‌ها می‌شود. این نیز نیاز به درمان ارتودنسی آینده را افزایش می دهد.

    علاوه بر نکات مهم دندانپزشکی اطفال که در بالا ذکر شد، باید به یاد داشته باشید که کودک شما سریع یاد می گیرد. بنابراین به آنها نشان دهید که چگونه به درستی مسواک بزنند و نخ دندان بکشند تا در کمترین زمان به یک عادت خوب تبدیل شود. تا آن زمان، مهم است که دندان های کودک خود را حداقل به مدت یک دقیقه با استفاده از یک مسواک نرم و خمیر دندان مسواک بزنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.