بوستر پمپ قابل افزایش

۴۵۸ بازديد


در شهرهای بزرگی مانند تهران که مملو از ساختمان ها، برج ها و سازه های بلند است، تامین آب برای شهروندان موضوع بسیار بزرگی خواهد بود. البته علاوه بر این مشکل، تامین آب با فشار کافی به ادارات و سازمان ها، کارخانه ها و ... می باشد. نیز بسیار مهم است و نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر هر یک از این مکان ها با فشار کافی به آب دسترسی نداشته باشند، زندگی متمدن شهری برای شهرنشینان بسیار دشوار می شود و بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه می شوند. به همین دلیل ابزارها و وسایل مختلفی برای رفع این مشکلات و ایجاد شرایط مساعد برای زندگی شهری تولید شده است. در این میان بوستر پمپ یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده در این زمینه بوده و جایگاه گسترده ای را به دست آورده است.


پمپ پلانجر

بوستر پمپ در صنعت و ساختمان نوعی محصول صنعتی یا ساختمانی به حساب می آید که نه تنها در صنایع مختلف بلکه در ساختمان ها و مکان های مختلف قابل استفاده است. این ابزار همه کاره است و به طور گسترده در مکان ها و موقعیت های مختلف استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که بوستر پمپ مجموعه ای از یک یا چند پمپ متصل به هم است. این دستگاه مجهز به تابلوی کنترل است که در آن کنترل می شود و در نهایت جریان آب را در سطح مورد نیاز و مناسب حفظ می کند. در نتیجه با استفاده از این محصول در نواحی مختلف می توانید فشار آب را به میزان مناسب تامین کنید. بوستر پمپ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در قسمت خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از مهم ترین انواع آن را می توان بوستر پمپ آتش نشانی دانست.


شارژر پمپ آتش نشانی چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی نوع خاصی از بوستر پمپ است که به طور ویژه برای استفاده در ایستگاه های آتش نشانی طراحی و ساخته شده است و در مکان هایی غیر از ایستگاه های آتش نشانی قابل استفاده نیست. همانطور که می دانید آتش نشانی ها برای اطفای حریق از آب استفاده می کنند و برای این کار نیاز به دسترسی به مقدار کافی آب با فشار بالا دارند. برای این منظور از بوستر پمپ های آتش نشانی برای تامین این شرایط استفاده می شود. بوستر پمپ آتش نشانی مانند سایر انواع بوستر پمپ دارای یک یا چند پمپ موازی است و ممکن است با یک پمپ جلو برقی طراحی شود یا نباشد.


قطعات تقویت کننده پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ شامل اجزا، دستگاه ها و قطعات مختلفی است:

پمپ اصلی

پمپ پشتیبان

جوکی پومپا

تابلو برق

دروازه شیر

تهویه پروانه ای

شیر یک طرفه

کامیون زباله

سوئیچ فشار

متر ورودی

گردآورنده

... یک ...

هدف از استفاده از بوستر پمپ در اطفای حریق

همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد، کاربرد اصلی بوستر پمپ تامین آب با فشار کافی و لازم است، بنابراین هدف اصلی استفاده از بوستر پمپ در آتش نشانی، تامین فشار آب لازم برای سیستم های تامین آب . ، آبیاری یا آتش نشانی است که با کمک این دستگاه به خوبی کار می کند و باعث افزایش فشار و متراکم شدن مایع می شود.


چه نوع بوستر پمپ آتش نشانی بهتر است؟

بوستر پمپ آتش نشانی در انواع ایرانی و خارجی قابل ساخت می باشد، انواع ایرانی در داخل کشور تولید و ساخته می شود و نمونه های خارجی آن توسط کشورهای دیگر تولید و توسط واردکنندگان به کشور وارد می شود. برخی از بهترین انواع بوستر پمپ های آتش نشانی در کشور ما به شرح زیر هستند:

تقویت کننده پمپ پامپیران

تقویت کننده پمپ Grundfos

تقویت کننده رابط کاربری

بوستر پمپ را بردارید

و ....


تفاوت تقویت کننده پمپ آتش نشانی و تامین آب چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی با منبع آب متفاوت است و چندین تفاوت بین آنها وجود دارد که از مهمترین تفاوت های این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پمپ های آتش نشانی کمکی باید به طور مرتب بازرسی شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود و در صورت بروز مشکل باید اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود. و این در حالی است که تقویت کننده های آبرسانی معمولاً نیازی به این کار ندارند و کنترل مداوم آنها منجر به هزینه های گزاف می شود.

بوستر پمپ آتش نشانی از قطعه ای به نام پمپ پایلوت استفاده می کند که به پمپ جوکی نیز معروف است، این قطعه برای جبران افت فشار در سیستم آتش نشانی و فعال سازی بقیه پمپ ها که برای آب استفاده نمی شوند استفاده می شود. تامین کننده تقویت کننده پمپ

هدف از استفاده از پمپ آتش نشانی تامین فشار آب کافی برای خاموش کردن آتش است. در حالی که از بوستر پمپ ها برای تامین آب کافی و فشار آب در ساختمان ها و تاسیسات استفاده می شود.

از دیگر تفاوت های این دو نوع بوستر پمپ باید توجه داشت که انواع بوستر پمپ آتش نشانی دارای سرعت ثابت و بوستر پمپ های آبرسانی از سرعت متغیر استفاده می کنند. اما بوستر پمپ های آتش نشانی مجهز به سوئیچ فشار هستند و نیازی به اینورتر یا ترانسمیتر فشار ندارند، اما بوستر پمپ های آبرسانی به جای پرشر سوئیچ از اینورتر و فرستنده استفاده می کنند.


هزینه تقویت کننده پمپ آتش نشانی چقدر است؟

قیمت آرماتور پمپ آتش نشانی بسیار بالاست و این دستگاه را می توان یکی از تجهیزات گران قیمت و ضروری ایستگاه های آتش نشانی دانست که هر ایستگاه آتش نشانی باید دارای آن باشد.

اما از آنجایی که بوسترپمپ های آتش نشانی دارای مارک ها و کارکردهای متفاوتی هستند، برای اطلاع از قیمت آن ها باید ساخت و مدل و عملکرد بوستر پمپ را شناسایی کنید تا بتوان قیمت آن را محاسبه کرد. به عنوان مثال: انواع خارجی بوستر پمپ های مورد استفاده برای اطفای حریق قیمت بیشتری نسبت به انواع ایرانی دارند.

خرید ژنراتور پمپ

قیمت گذاری نمایندگی های بوستر پمپ نیز بسیار کارآمد است، زیرا هر فروشگاه تعرفه خاص خود را دارد، بنابراین تفاوت قیمت ها اغلب بین فروشگاه های مختلف قابل مشاهده است. اگر قصد خرید بوستر پمپ آتش نشانی را دارید و می خواهید این دستگاه را در شرایط عالی تهیه کنید، به فروشنده توجه کنید.


اخرین حرف

بوستر پمپ ها را در انواع کپسول های آتش نشانی، خانگی و ... می توانید با مجموعه پایا خورشید تابان در payagostaresh.ir بیابید. پایا حسن با سال ها تجربه در زمینه فروش سیستم های آبرسانی بسیار مطمئن بوده و با کیفیت ترین بوستر پمپ ها را به شما خواهران و برادران ارائه می دهد.



ماخذ مقاله: https://www.asriran.com/fa/news/892307/%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.