نکات و ترفندهای مراقبت از ابرو

۴۷۶ بازديد


مراقبت از ابرو درست مانند مراقبت از سایر قسمت های بدن اصول خاص خود را دارد. روش های مختلفی برای کاشت، فیبروز و میکروبلیدینگ برای تکیه بر ابرو وجود دارد که البته معمولاً ابروها را نشان می دهند. خیلی اوقات این مو جلوه بسیار مصنوعی می دهد و برای ابرو و صورت شما جذابیت چندانی ندارد. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که مراقبت از ابروها برای ریزش یا پرپشت نشدن آن مهمتر از ظاهر آن است. زیرا داشتن ابروهای طبیعی، سالم و زیبا از هر کاشت و جراحی غیر طبیعی جذابتر است.


در اینجا قصد داریم تمامی تکنیک ها و نکات مراقبت از چشم را به شما آموزش دهیم.

نحوه نگهداری از ابروها 3

اول از همه، باید بدانید که 3 روش مختلف برای پرپشت تر نشان دادن ابروها وجود دارد. در اینجا چند درمان خانگی طبیعی و موثر وجود دارد:

1. آبیاری مداوم

اگر در این مرحله از زندگی روزانه پوست خود را مرطوب نکنید، به بدن خود آسیب بزرگی وارد کرده اید. هیدراته نگه داشتن پوست در صورت که دائماً در معرض هوا و آلاینده های موجود در آن است، اهمیت ویژه ای دارد. فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید، پوستتان خشک باشد یا چرب. توصیه می کنیم از یک مرطوب کننده با SPF حداقل 30 در روز استفاده کنید تا پوست خود را سالم و در برابر نور خورشید محافظت کنید. شاید از خود بپرسید که هیدراتاسیون پوست چه ارتباطی با مراقبت از ابرو دارد. در واقع ابرو، پوست زیر و اطراف ابرو نیز نیاز به آبرسانی مداوم دارد. افزودن یک مرطوب کننده SPF به برنامه روزانه شما خطر پیری زودرس، آسیب های ناشی از نور خورشید، خطوط ریز و افتادگی پوست را کاهش می دهد. همه این عوامل می توانند بر شکل ابروهای شما نیز تاثیر بگذارند.

2. استفاده از روغن لوبیا به عنوان کرم دور چشم

شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما به این فکر کنید: چرا بعد از شامپو کردن موهایتان از نرم کننده استفاده می کنید؟ این کرم موها را صاف می کند و درخشش طبیعی آن را باز می گرداند. نرم کننده مو همچنین می تواند موها را تقویت کرده و از شکستگی و ریزش مو جلوگیری کند. اگر از ریزش موی ابرو رنج می برید، به احتمال زیاد ابروهای شما نیاز به حالت دهنده دارند. اما نمی توانید از همان نرم کننده ای که بعد از شستن ابرو استفاده می کنید استفاده کنید. البته نرم کننده مو برای پوست شما خوب نیست. استفاده از چنین محصولاتی بر روی پوست صورت می تواند باعث آکنه و التهاب شود. برای نرم شدن ابروها توصیه می کنیم از کرم مخصوص ابرو استفاده کنید. در حالی که گزینه های زیادی از فروشگاه وجود دارد، ما معتقدیم که کرم های طبیعی ابرو نیز موثر هستند و هیچ عارضه جانبی ندارند.


روغن فندق بهترین انتخاب برای استفاده به عنوان نرم کننده ابرو است. این روغن به افزایش گردش خون کمک می کند، رشد مو را تحریک می کند و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که نقش حالت دهنده و نرم کنندگی را ایفا می کنند.

از روغن فندق حداقل 3 بار در هفته روی پوست و ابروهای تمیز استفاده کنید. برای زدن این روغن می توانید از برس ریمل تمیز یا انگشتان خود استفاده کنید.

3. با استفاده از روغن رزماری رشد چشم را تحریک کنید

روغن رزماری قدرت زیادی در تحریک رشد چشم دارد. با استفاده از این روغن، خون در پوست ناحیه رشد چشم افزایش می‌یابد و فولیکول‌های مو راحت‌تر مواد مغذی را به داخل سلول‌ها جذب می‌کنند. به این ترتیب فولیکول مو دارای مواد لازم و شرایط لازم برای انجام وظایف اولیه و رشد موهای جدید است. روزی یک یا دو بار دور چشم خود را با روغن رزماری ماساژ دهید.

5 نکته ساده برای مراقبت از چشم

حال که سه روش طبیعی برای مراقبت از ابروها را به شما آموزش دادیم، بهتر است به توصیه هایی توجه کنید که اگرچه ساده اما نقش مهمی در سلامت و پرپشتی ابروها دارند:

صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از هر گونه آرایش ابرو، ابروهای خود را با شانه یا مژه تمیز کنید.

ابروها شکل صورت را مشخص می کنند. آرایشگاه شرایط بهتری نسبت به شما برای اصلاح ابرو دارد. در واقع، متخصص زیبایی تمام فرم صورت شما را می بیند و کنترل می کند. پس هرگز به ابروهای خود دست نزنید.

برای دور چشم نباید از روغن استفاده کنید. رعد و برق به جای رعد و برق آهسته تر از رعد و برق اتفاق می افتد. روغن همچنین می تواند وارد چشم شما شده و به ناحیه چشم آسیب برساند. پوست اطراف چشم بسیار ظریف است و اعصاب ممکن است در چشم شما گیر کند.

مژه های خود را روزانه با استفاده از روغن های طبیعی مرطوب کنید. زیرا خشکی یکی از علل ریزش مو در ناحیه ابرو است.

استفاده از موچین رشد ابروها را کند می کند و استفاده از تیغ باعث رشد سریعتر آنها می شود. بنابراین بهتر است هر از چند گاهی قسمت بالایی ابروی خود را اصلاح کنید تا ابروها در این ناحیه پرپشت تر شوند.

مراجعه به مرجع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.