نکاتی در مورد کنکور تجربی

۳۸۹ بازديد


اگر داوطلب کنکور رشته تجربی هستید به احتمال زیاد به دنبال جلسات مشاوره تجربی خواهید بود. حال برای اینکه بتوانید بهترین مشاور باتجربه کنکور را انتخاب کنید نکاتی را به شما می دهیم تا با توجه به آنها بهترین انتخاب و بهترین مشاور کنکور مجرب را داشته باشید.


موارد معاینه فیزیکی

اولین موضوعی که در جلسات آزمون آزمایشی مطرح می شود منابع آزمون آزمایشی است. رشته امتحانی دارای 5 درس تخصصی می باشد و در کنکور درسی عمومی وجود ندارد بنابراین نیازی به تهیه دفترچه آزمون نیست.

در بین این 5 درس اختصاصی در مطالعات قبلی زیست شناسی در کلاس اول برای رشته پزشکی و دندانپزشکی ارزش صفر دارد و به همین دلیل داوطلبان معمولاً به شما توجه نمی کنند. اما در تست های جدید ارتباطی در مورد گروه وجود ندارد و ضریب میکروب ها یک است. پس باید دوباره این درس را یاد بگیرید و باید ابزارها را آماده کنید.

واضح است که برای هر درس مهمی باید بهترین منبع را انتخاب کنید. این مواردی که اکنون به آنها می پردازیم، هر کدام یک ویدیوی جداگانه دارند که می توانید آن را نیز تماشا کنید.


امروزه، در طول جلسات مشاوره عملی، بسیاری از دانش‌آموزان از خود می‌پرسند که منابع خود را از کدام نشریات تهیه کنند. این سوال معمولا برای افرادی پیش می آید که تصمیم دارند برای تمام دوره های خود کتاب هایی را از یک نسخه تهیه کنند.

اما این دیدگاه اشتباه است، زیرا همه منابع انتشار از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند به عنوان مثال، کتاب زیست شناسی از انتشارات خیلی سبز ممکن است کتاب درسی قوی و خوبی باشد، اما کتاب ریاضی چندان مناسب نیست و انتشارات مهر و ماه در این درس به خوبی عمل کرده است.

بنابراین، نیازی به تهیه مطالب برای همه دوره ها از یک ناشر نیست و باید پس از یافتن بهترین کتاب از هر ناشر، اقدام به خرید کنید. سوال دیگری که در مشاوره عملی مطرح می شود این است که کدام کتاب بهتر است؟

اگر چنین سوالی مطرح شود، مثلاً کتابی به درس ریاضی اضافه می شود و همه دانش آموزان کتابی را تهیه می کنند. این نیز درست نیست زیرا نیازهای هر دانش آموز متفاوت است.

به عنوان مثال، شما دانش آموزی هستید که می توانید به 80 درصد سوالات ریاضی پاسخ دهید و یک کتاب ضعیف مبتنی بر کتاب درسی مناسب شما نیست.

این منبع برای دانش آموزانی مناسب است که نمی توانند حتی به 20 تا 30 درصد سوالات خود پاسخ دهند. اگر به 80 درصد سؤالات پاسخ دادید، قطعاً به کتاب سخت تری نیاز دارید و دانش آموز ضعیف به کتاب دیگری نیاز دارد!

متخصص کنکور فردی است که در جلسه مشاوره به منابع هر درس اشاره می کند و سطح هر کتاب را به شما می گوید و در نهایت بهترین گزینه را با توجه به شرایطتان به شما توصیه می کند. بله، ما این کار را برای شما انجام دادیم تا بتوانید ویدیوهای مرتبط را تماشا کنید.


تست شوخی

موضوع مهم دیگری که در جلسات مشاوره آزمون مطرح می شود، تست زنی است. اکثر داوطلبان سوالاتی در رابطه با آزمون های آزمایشی دارند که عبارتند از:

آیا باید در سال کنکور در آزمون آزمایشی شرکت کنم و در صورت عدم شرکت در آزمون قبول نمی شوم؟

بهترین آزمون در بین آزمون های مختلفی که باید شرکت کنم چیست؟

چگونه استرس خود را در کنکور مدیریت کنم؟

تکنیک های مدیریت زمان چیست؟

تجزیه و تحلیل تست چیست و چگونه می توانم یک تست را تجزیه و تحلیل کنم؟

گزارش آزمون چیست و چگونه موارد موجود در گزارش را ارزیابی کنم؟

چگونه تعادل و درصد را در امتحان بدست آوریم؟

دلیل پایین بودن نمره آزمون من چیست و چگونه می توانم آن را بهبود بخشم؟

موارد ذکر شده رایج ترین سوالاتی است که داوطلبان در مشاوره عملی کنکور می پرسند و شما به عنوان یک داوطلب کنکور باید کاملا در جریان این موارد باشید.

همچنین اگر پاسخ این سوالات را بدانید می توانید بهترین مشاور آزمون را تعیین کنید. ناگفته نماند که ما برای پاسخ به هر سوال ویدئویی تهیه کرده ایم که شما نیز می توانید از آن استفاده کنید.


تاثیر برنامه ریزی کنکور در انتخاب بهترین مشاور کنکور

نکته دیگر این است که برای امتحان آزمایشی برنامه ریزی کنید. هنگام برنامه ریزی باید چند نکته را در نظر گرفت؛ به عنوان مثال، تنوع دروس در برنامه چقدر باید باشد، زمان استراحت چقدر باید باشد، چند تست در روز باید گرفته شود، زمان مطالعه چگونه ثابت است، تفاوت برنامه حجمی با برنامه چیست. ، طبق معمول روزانه چند ساعت باید مطالعه کرد؟چگونه ساعات مدرسه و مطالعه برای امتحان را ترکیب کنیم؟

حالا ممکن است با خود بگویید، من یک مشاور دارم پس نیازی به دانستن ندارم. توجه داشته باشید که دو نوع آزمون ورودی وجود دارد. یکی از آنها این است که شما تصمیم می گیرید همه کارها را بدون مشاور انجام دهید که در این صورت باید به هر یک از آنها تسلط داشته باشید و اطلاع رسانی کنید. اما اگر قصد دارید با یک مشاور بروید، دانستن این موارد به شما کمک می کند تا بهترین مشاور بررسی را انتخاب کنید.
 

بودجه را تست کنید

بعدی بودجه آزمون است. البته باید بدانید که برای هر درس در هر کلاس چند تست در آزمون گنجانده شده است. اما باید بگویم که این موضوع گاهی به طاعون مربوط می شود.

به عنوان مثال، برخی از داوطلبانی که در ابتدای سال شروعی قوی نداشتند، ممکن است بخواهند عاقلانه کنترل اوضاع را در اواسط سال به دست بگیرند. این افراد در جلسات مشاوره آزمون های عملی سعی می کنند بدانند که هر درس چند تست دارد تا بتوانند با تست های کمتر درس ها را حذف کنند و روی موضوعاتی با تست های بیشتر تمرکز کنند.

اگر می خواهید موفق باشید، باید تمام دروس را در طول سال تحصیلی مطالعه کنید و هرگز به حذف یک درس فکر نکنید. حالا شما تعجب می کنید که چرا تعداد تست ها در یک امتحان درسی بیشتر می شود، باید گفت که این مشکل دو دلیل دارد. دلیل اول این است که درس بسیار سخت است و نمی توان به سوالات 100 درصد پاسخ داد.

دلیل دوم مربوط به پیش نیازهای آن دوره است. مثلاً خیلی از درس ها را پاک کرده اید و به موضوعی می رسید که تست های زیادی دارد، اما به دلیل اینکه اصطلاحات آن قسمت را مطالعه نکرده اید، نمی توانید به سؤالات پاسخ دهید. پس در طول سال از هیچ مطلبی صرف نظر نکنید و تمام فصل ها را دنبال کنید.


خلاصه امتحان عملی

خلاصه آزمون آزمایشی در واقع مهمترین مرحله است و در جلسات مشاوره آزمون آزمایشی به این موضوع توجه ویژه ای می شود. این مرحله آنقدر مهم است که می تواند سرنوشت داوطلبان را رقم بزند.

مثلاً دانش آموزی در آزمون های دوره ای نمرات بالاتر و نمرات بهتری می گیرد، اما این نتایج مربوط به دروس محدود است.

در صورتی که دانش آموز در دوره مجموع عملکرد خوبی نداشته باشد، نمی تواند در آزمون عملکرد خوبی داشته باشد، زیرا در آزمون از تمامی دروس سه سطح سؤالاتی مطرح می شود.

پس وقت آن است که خوب جمع بندی کنید تا بتوانید همه مشکلات را برطرف کنید. یک مشاور خوب کنکور شخصی است که بتواند شما را در این دوره راهنمایی کند و تمام مشاوره های لازم را به شما بدهد.

در ضمن ویدیوهایی را برای شما آماده کرده ایم تا با نحوه خلاصه نویسی امتحان و اینکه روش سه روزه چیست آشنا شوید.


روش تدریس دروس تجربی

اکنون می آید که چگونه درس ها را یاد بگیریم. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که هر درسی روش های یادگیری متفاوتی دارد و نمی توانید از یک روش کلی و استاندارد استفاده کنید زیرا همه دروس را مطالعه خواهید کرد.

بنابراین در جلسات مشاوره کنکور نحوه مطالعه هر یک از 5 درس اختصاصی رشته تستی به شما گفته می شود. البته در مورد روش یادگیری هر درس برای شما ویدیویی آماده کرده ایم که می توانید از آن نیز استفاده کنید.


ضرایب آزمون نفوذ تجربی

نرخ ارز از دیگر موضوعاتی است که در جلسات مشاوره تجربی مطرح می شود. مطمئناً می دانید که همه موضوعات به یک اندازه مهم نیستند. حالا که گفته شد، در دروس قبلی در مورد زیرگروه بندی بحث شد و برخی از داوطلبان پاسخ ندادند، مثلاً دروسی مانند زمین شناسی که ضریب زیر گروه بندی آنها صفر بود.

اما اکنون هیچ زیرگروهی وجود ندارد، بنابراین برای هر رشته ضرایبی وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که همه متون دارای ضریب یکسانی هستند، مسلماً در رشته تجربی درس زندگی مهم‌ترین است، بنابراین توصیه می‌شود ضرایب درس را بیابید تا بتوانید بر اساس آنها برنامه مناسبی را برنامه‌ریزی کنید.


اخرین حرف

مواردی که مطرح کردیم از جمله مواردی است که در مشاوره عملی مطرح شده است و در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد این موارد می توانید در آزمون موفق شوید و همچنین بهترین مشاور عملی را انتخاب کنید. توصیه می شود فیلم های مربوط به هر مبحث مطرح شده در جلسه مشاوره آزمون تعیین سطح را مشاهده کنید تا اطلاعات شما کامل شود.




نمایش بیشتر: https://pourdastmalchi.net/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.